Vývoj dětské kresby a její možnosti v diagnostice
Abstrakt
Vývoj dětské kresby a její možnosti v diagnostice
Teoretická část mé diplomové práce se zabývá vývojem dětské kresby a její následnou interpretací. V práci je definována kresba, její vývoj, zákonitosti a zvláštnosti.
Diplomová práce se opírá o poznatky z odborné literatury, které charakterizují dětský vývoj a jeho počátky v kresbě a mladším školním věku. Důraz je rovněž kladen i na testy, kterými se zjišťuje školní zralost, celkový vývoj dítěte či psychický stav. Poukazuje na přínos v povolání učitele na prvním stupni základní školy.
V praktické části jsou obsaženy rozbory dětské kresby běžné a začarované rodiny, postavy pána a oblíbené činnosti či zájmy z pohledu pedagogicko-psychologické diagnostiky. Kresby jsou doplněny o další metody, jako je rozhovor, pozorování dítěte a dotazníky pro rodiče a učitele sloužící pro přiblížení rodinného zázemí a anamnézy dítěte.