Muzejní fenomén a muzejní pedagogika v prostředí Jihočeského muzea v Českých Budějovicích
Abstrakt
Zmapování muzejní pedagogiky v Jihočeském muzeu, její prostředky a uplatnění v programové nabídce Jihočeského muzea jako cesta k výchovnému zhodnocování volného času, neformální edukaci a k naplnění obecné mezinárodně respektované definice, která je součástí Profesního etického kodexu muzeí, přijatou organizací ICOM při UNESCO "Muzeum je stálá nevýdělečná instituce ve službách společnosti a jejího rozvoje, otevřená veřejnosti, která získává, uchovává, zkoumá, zprostředkuje a vystavuje hmotné doklady o člověku a jeho prostředí za účelem studia, vzdělávání, výchovy a potěšení"
Kolekce
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Muzejní animace v pedagogice volného času
Hrůzová, Jana (Jihočeská univerzita, 2008)Práce se zabývá problematikou muzejní pedagogiky a jejím významem ve volném čase. Teoretická část vymezuje pojmy muzejní pedagog a muzejní animátor a zdůrazňuje provázanost obou termínů. Pohled do historie muzejní pedagogiky ... -
Muzejní animace v programu stálé expozice Městského muzea v Týně nad Vltavou
Mikšíková, Pavla (Jihočeská univerzita, 2018)Práce se zabývá možnostmi využití galerijní a muzejní animace ve stálé expozici Městského muzea v Týně nad Vltavou. Teoretická část vymezuje základní pojmy animace, prožitek, zážitek, exponát, sbírkový předmět, muzeálie, ... -
Jezuitská kolej v Českém Krumlově Možnosti edukačního využití regionální památky ve školní výuce i mimo ni
Štědrá, Miroslava (Jihočeská univerzita, 2014)Cílem mé diplomové práce je připravit tvůrčí projekt v rámci spolupráce základních škol a Gymnázia v Českém Krumlově s Národním památkovým ústavem v Českých Budějovicích. V projektu nastíním velký vzdělávací potenciál, ...