Jak kvalita kultury školy ovlivňuje itedragicdítěte a ADHD do školní třídy
Abstrakt
ABSTRAKT
BAMBÁSKOVÁ, D. Jak kvalita kultury školy ovlivňuje integraci dítěte s ADHD do
školní třídy. České Budějovice 2015. Bakalářská práce. Jihočeská univerzita v Českých
Budějovicích. Teologická fakulta. Katedra pedagogiky. Vedoucí práce doc. PhDr.
Ludmila Muchová, Ph.D.
Klíčová slova: ADHD, asistent pedagoga, integrace, kultura školy, kultura třídy,
školní klima
V teoretické části práce jsou popsána východiska a základní definice pojmů, které jsou
klíčové pro praktickou část práce, a to konkrétně všeobecné informace o poruše ADHD,
terminologii, příčinám výskytu syndromu ADHD, jeho diagnostice, apod. Dále je
pozornost věnována vzdělávání žáků se syndromem ADHD, a to jednak obecným
zásadám edukace, legislativnímu rámci, ale také i integraci žáků a jejím výhodám
a nevýhodám. Zmíněny jsou rovněž oblasti kultury školy a školního klimatu.
V praktické části je popsána kazuistika žákyně s diagnostikovaným syndromem
ADHD, se kterou autorka bakalářské práce dlouhodobě pracovala. V kazuistice je
zaměřena pozornost především na školní vzdělávání a na přístup učitelů k této žákyni.
Popsány a zmíněny jsou také metody spojené s výukou a integrací žákyně do školní
třídy a možnosti péče. Kazuistika je doplněna o deskriptivní analýzu kultury školy, do
níž byla žákyně integrována.