Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorHájková, Vladimíra
dc.contributor.authorHrádková, Barbora
dc.date.accessioned2021-12-08T13:27:22Z
dc.date.available2021-12-08T13:27:22Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-08-15
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/34094
dc.description.abstractBakalářská práce se věnuje výchovným opatřením, která jsou ukládána mladistvým pachatelům za jejich provinění dle zákona o soudnictví ve věcech mládeže. Nejprve se věnuji charakteristice tohoto zákona a jeho vývoji. Dále je popsán princip restorativní justice a jednotlivá výchovná opatření, která jsou ukládána mladistvým a dětem do 15 let. Závěr teoretické části je věnován úloze Probační a mediační služby a sociálně-právní ochrany dětí a krátkému srovnání s opatřeními ukládanými na Slovensku. Praktická část je realizována kvalitativním výzkumem s využitím techniky strukturovaných rozhovorů. Výzkum byl realizován s devíti respondenty, jimiž byli pracovníci Probační a mediační služby a kurátoři pro děti a mládež. Ti odpovídali na třináct otázek. Zjišťuji zde, jaká výchovná opatření jsou v praxi skutečně ukládána, jaká jsou ukládána nejčastěji a za jaká provinění. Dále jak probíhá jejich samotný výkon a kontrola. Zaměřila jsem se také na to, jak respondenti hodnotí efektivnost těchto opatření a jak při výkonu výchovných opatření spolupracují mladiství i jejich zákonní zástupci. Cílem práce je představení problematiky související se speciálními výchovnými opatřeními, která jsou ukládána delikventní mládeži, a dále zjistit, která z těchto opatření se mladistvým ukládají, a jak v praxi probíhá jejich výkon. Na základě výzkumu bylo zjištěno, že nejčastěji ukládaným výchovným opatřením je dohled probačního úředníka, a nejčastějším proviněním, kterého se mladiství dopouštějí, je krádež. Respondenti hodnotí efektivnost výchovných opatření kladně, a stejně tak i spolupráci s mladistvými.cze
dc.format74 s. (122 004 znaků)
dc.format74 s. (122 004 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectVýchovná opatřenícze
dc.subjectrestorativní justicecze
dc.subjectprobační a mediační službacze
dc.subjectzákon o soudnictví ve věcech mládežecze
dc.subjectmladistvýcze
dc.subjectEducational measureseng
dc.subjectrestorative justiceeng
dc.subjectprobation and mediation serviceeng
dc.subjectthe Law on Juvenile Justiceeng
dc.subjectjuvenileeng
dc.titleVýchovná opatření v praxicze
dc.title.alternativeEducational Measures in Practiceeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag42913
dc.description.abstract-translatedThe bachelor thesis is focused on educational measures that are imposed to juvenile offenders for their offenses according to the Law on Juvenile Justice. First, I want to characterize this law and development of this branch. Further description is focused on the principle of restorative justice and individual educational measures which are imposed to adolescents and children under 15 years old. The conclusion of the theoretical part is devoted to the role of the Probation and Mediation Service and of the social-legal protection of children and to brief comparison with measures that are imposed to juvenile in Slovakia. The practical part is realized by using qualitative research and technique structured interviews. The research was conducted with nine respondents which were employees of the Probation and Mediation Service and curators for children and youth. They answered on thirteen questions. I want to find out which education measures in practice are actually imposed which are imposed the most frequently and for what offenses. The next question I want to resolved were information about performance and control of the education measures. I also wanted to know how respondents assess the effectiveness of these measures and how the adolescents and their parents cooperate with them. The aim of the bachelor thesis is to show the problems associated with special educational measures that are imposed to delinquent juveniles and find out which of these educational measures are used in practice and how its performance looks like. In conclusion, based on the investigation I found out that the most imposed educational measure is supervision of a probation officer. I also figure out that common offense which is committed by juveniles is theft. Respondents evaluate the effectiveness of educational measures positively as well as cooperation with minors.eng
dc.date.accepted2016-09-13
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSociální práce ve veřejné správěcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSociální politika a sociální prácecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeHála, Jaroslav


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam