Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPrázdná, Radka
dc.contributor.authorSmetanová, Eliška
dc.date.accessioned2021-12-08T13:27:34Z
dc.date.available2021-12-08T13:27:34Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-05-04
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/34120
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá podporou rodin s dítětem se zdravotním postižením v poradenském systému Speciálně pedagogických center. Uvedená problematika je nedílnou součástí rodin s postiženým dítětem. Speciálně pedagogická centra jsou školským zařízením poskytující pomoc a podporu klientům se zdravotním postižením a jejich rodinám. Ne vždy je podpora a pomoc dostatečně zaměřena na rodiny klientů i přesto, že přesné standardní služby center jsou dány zákonem. Neposkytnutí standardizovaných služeb může způsobit omezení kompetencí zákonných zástupců. Práce si klade za cíl představit specifika dítěte se zdravotním postižením v oblasti vývoje, psychosociální specifika rodin v důsledku omezení a na podkladě platné legislativy porovnat standardní činnosti speciálně pedagogických center s reálnou podporou. Cílem teoretické části bylo kompletovat teoretická východiska k vymezenému tématu a na jejich podkladě provést komparaci souvisejícího legislativního obsahu s reálnou podporou rodin s dětmi, žáky a studenty se zdravotním postižením v regionu jižních Čech v poradenském systému SPC. Praktickou částí bylo vytvořit návrh obsahu webových stránek pro rodiče dětí se zdravotním postižením. Praktickou část bylo potřeba rozpravovat na dílčí cíl, který měl představit analýzu potřeb rodičů s dítětem se zdravotním postižením na základě sledování diskusního fóra přes sociální síť Facebook ve skupině Rodiče postižených dětí a lidi s postižením spojme se. Teoretická část práce uvádí typy zdravotního postižení a specifika dítěte se zdravotním postižením ve vývoji. Dále se věnuje rodině s dítětem se zdravotním postižením. V neposlední řadě popisuje poradenský systém pro rodinu s dítětem se zdravotním postižením, kde se okrajově dotýká tématu rané péče a pedagogicko-psychologických poraden. Podrobněji se dotýká speciálně pedagogických center.cze
dc.format72 s. (99 620 znaků)
dc.format72 s. (99 620 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectkrizová intervencecze
dc.subjectkonzultace pro zákonné zástupcecze
dc.subjectmetodická činnostcze
dc.subjectskupinová setkávánícze
dc.subjectrodina s postiženým dítětemcze
dc.subjectporadenský systémcze
dc.subjectcrisis interventioneng
dc.subjectconsultations legal representativeeng
dc.subjectmethodical aktivityeng
dc.subjectgroup meetingseng
dc.subjecta family with a disabled childeng
dc.subjectadvisory systemeng
dc.titlePodpora rodiny s dítětem se zdravotním postižením v poradenském systému SPCcze
dc.title.alternativeSupport forfamilieswith a childwith disabilitiesadvisory system SPCeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag43084
dc.description.abstract-translatedThis thesis deals with support for families with a child with disabilities in the guidance system of special educational centers. These issues form an integral part of families with a disabled child. Special pedagogical centers are educational institutions providing assistance and support to clients with disabilities and their families. It is not always enough support and assistance focused on families of clients, even though the precise standard service centers are set by law. Failure to provide standardized services may result in a limitation of sovereignty legal representatives. The thesis is divided into theoretical and practical part. This work aims to present the specifics of a disabled child in the development, psychosocial specifics of families due to restrictions and on the basis of existing legislation to compare the standard activity of special education centers with real support. The practical part of the proposal was to create a website content for parents of children with disabilities. The practical part was needed rozpravovat on partial objective, which was to give an analysis of the needs of parents with children with disabilities by monitoring the discussion forum via the social network Facebook group Parents of disabled children and people with disabilities unite. The obtained data was then used, as a practical basis for fulfilling practical goals. The theoretical part describes the types of disability and disabled child deviations in development. He also discusses the family with a child with disabilities. Finally, it describes a system for advising families with a child with disabilities, which is marginally touches on early care and educational-psychological counseling centers. Detail touches special educational centers. The practical part was processed by analysis of publicly available documents of special education centers and structured interviews with workers on the job psychologist and a special education teacher. It deals with providing services to the legal guardians of a child with disabilities. It was also used a comparison of the results with supportive measures, established by the legislature of the standard activities of special education centers. Based on the quantitative survey, it was found that special education centers provide only some, saving the selected standard services. The operational objective observation technique was used when I tried this technique to uncover the specific needs of the legal guardians of children with disabilities. The results of observation were used as the basis for a realistic proposal for the content of websites for legal representatives of children with disabilities.eng
dc.date.accepted2016-06-15
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika - vychovatelstvícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeMíková, Veronika


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam