Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPrázdná, Radka
dc.contributor.authorDvorská, Barbora
dc.date.accessioned2021-12-08T13:27:35Z
dc.date.available2021-12-08T13:27:35Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-05-04
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/34122
dc.description.abstractBakalářská práce se věnuje integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do základních uměleckých škol na území Českých Budějovic. Na území Českých Budějovic jsou zřízeny tři státní základní umělecké školy, jejichž zřizovatelem je Jihočeský kraj nebo město České Budějovice a tři soukromé základní umělecké školy. Převážnou část žáků na základních uměleckých školách tvoří žáci intaktní. Cílem teoretické části práce je zpracovat východiska vyplývající z daného tématu na základě odborných zdrojů. Teoretická část práce se zabývá kategorií žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, tuto kategorii tvoří žáci se zdravotním postižením, kategorie žáků se speciálními vzdělávacími potřebami zahrnuje také žáky se zdravotním znevýhodněním a žáky ze socio-kulturně znevýhodněného prostředí, tyto dvě skupiny jsou však samostatným tématem, a proto se práce zaměřuje pouze na žáky se zdravotním postižením. V další části se teoretická práce zaměřuje na integrované vzdělávání na základních uměleckých školách, blíže se věnuje legislativnímu zakotvení integrovaného vzdělávání a charakteristice vzdělávání na základních uměleckých školách. Cílem praktické části je pomocí kvalitativního šetření zjistit kvalifikovanost a připravenost pedagogů, po stránce didaktické, a připravenost základních uměleckých škol, po stránce materiální, na vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Pro sběr dat byl použit polo strukturovaný rozhovor, který byl veden s vedením a pedagogy základních uměleckých škol a analýza dokumentů. Výzkumným šetřením bylo zjištěno, že v současné době základní umělecké školy nedisponují žádným materiálním vybavením pro vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Dále bylo zjištěno, že na základních uměleckých školách nejsou pedagogové připravováni, v oblasti didaktické, na vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, uvedené je platné pro šetřený vzorek.cze
dc.format58 s. (96382 znaků)
dc.format58 s. (96382 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectSpeciální vzdělávací potřebycze
dc.subjectzdravotní postiženícze
dc.subjectintegrované vzdělávánícze
dc.subjectzákladní umělecké školycze
dc.subjectSpecial education needseng
dc.subjectdisabilityeng
dc.subjectintegrated educationeng
dc.subjectprimary art schoolseng
dc.titleIntegrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do základních uměleckých školcze
dc.title.alternativeThe integration of pupils with special educational needs in primary schools of arteng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag43101
dc.description.abstract-translatedBachelor thesis deals with the integration of pupils with special educational needs in primary art schools in České Budějovice. In České Budějovice are three state´s primary art schools whose founders are South Bohemian region or town council of České Budějovice and three private primary art schools. Intact pupils are the biggest group of pupils in primary art schools. The theoretical part of the thesis is starting to process stemming from the topic on the basis of expert sources. The theoretical part of the thesis focuses on the categories of pupils with special educational needs, this category includes students with disabilities. The category of pupils with special educational needs also includes students with disabilities and students from socio-culturally disadvantaged backgrounds, these two groups, however, are a separate issue, and therefore the thesis focuses only on students with disabilities. The next part of the theoretical part of thesis focuses on integrated education at the primary art schools, the legislative anchoring of integrated education and characteristics of education at primary art schools. The practical part is using qualitative investigation to determine qualification and preparedness of teachers in terms of teaching, and the readiness of primary art schools on the materiál aspect of the education of pupils with special educational needs. The practical part is using qualitative investigation to determine qualification and preparedness of teachers, in terms of teaching, and preparedness primary art schools, after the material site on the education of pupils with special educational needs. A semi-structured interview was used for data collection. It was conducted with the primary art schools managers and teachers of primary art schools and with the analysis of documents. Thanks to the research survey it was found that nowadays primary art schools don´t have any material equipment for education of pupils with special educational needs. It was also found that management of primary art schools doesn´t provide training for their teachers for teaching pupils with special education needs, mainly after a methodological sphere, mentioned is valid for the surveyed sample.eng
dc.date.accepted2016-06-14
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika - vychovatelstvícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeJánský, Petr


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam