Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorZáškodný, Přemysl
dc.contributor.authorMoláková, Markéta
dc.date.accessioned2021-12-08T13:28:04Z
dc.date.available2021-12-08T13:28:04Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-05-02
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/34167
dc.description.abstractCíle, vytyčené na základě současného stavu, které by měla práce splňovat, spočívaly ve využití teorie kurikulárního procesu a již zpracované kvantové dimenze magnetické rezonance k vymezení elektromagnetické podstaty magnetické rezonance v podobě, která bude přiměřená studentům programu "Radiologický asistent" a příbuzných programů. Pro bakalářskou práci byly na základě vytyčených cílů a použitého aplikovaného kvantitativního výzkumu formulovány následující hypotézy: 1) Aplikací teorie kurikulárního procesu lze vytvořit edukační text pro studenty oboru "Radiologický asistent" a dalších příbuzných oborů. 2) Rozdělení znalostí respondentů bude mít teoretické rozdělení blízké rozdělení normálnímu. Nejprve bylo nutné analyzovat současný stav zkoumané problematiky "Elektromagnetická podstata magnetické rezonance pro radiologické asistenty" na základě teorie kurikulárního procesu. V předložené práci je zkoumána teorie elektromagnetického pole, především popis a odvození Maxwellových rovnic pro 4 stavy elektromagnetického pole. Jsou definovány matematické operátory potřebné pro popis Maxwellových rovnic, popsány zdroje změn elektrického a magnetického pole (zřídla a víry), ale je zde také matematicky dokázáno, že se elektromagnetické pole šíří ve vzduchu jako vlna. V druhém kroku bylo zapotřebí přizpůsobit tyto fyzikální poznatky pro studenty oboru "Radiologický asistent" a dalších příbuzných programů. To vyústilo k vytvoření jednoduchého edukačního textu (viz Příloha 1), jehož přiměřenost adresátům edukace byla statistickým šetřením ověřena. Tím byla potvrzena první hypotéza: "Aplikací teorie kurikulárního procesu lze vytvořit edukační text pro studenty oboru "Radiologický asistent" a dalších příbuzných oborů". Experimentální výukou byla ověřena funkčnost edukačního textu. Tato výuka probíhala u studentů oboru Radiologický asistent na Zdravotně sociální fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích a byla provázena PowerPointovou prezentací. Studentům, kteří se výuky nezúčastnili, byl edukační text (i test) zaslán elektronickou formou. Pro ověření nabytých znalostí studentů z experimentální výuky a edukačního textu byla zpracovaná elektromagnetická podstata (edukační text) promítnuta do testu o třinácti otázkách se čtyřmi alternativními možnostmi, přičemž byla vždy jen jedna správná odpověď. Test byl položen respondentům a výsledky testu byly statisticky vyhodnoceny. Výzkum prováděný v rámci bakalářské práce má charakter aplikovaného kvantitativního výzkumu. Ověření hypotéz vycházelo z užití vhodných metod deskriptivní a matematické statistiky, ale také z užití neparametrického testování tzv. Pearsonovým 2 - testem dobré shody. Zpracováno bylo celkem 35 testů. Empirickému rozdělení četností získaných bodovým ohodnocením testů bylo přiřazeno tzv. Gaussovo rozdělení. Díky provedenému neparametrickému testování bylo možno potvrdit druhou hypotézu: "Rozdělení znalostí respondentů bude mít teoretické rozdělení blízké rozdělení normálnímu". Statistické šetření tedy potvrdilo, že edukační text je přiměřený potřebám a možnostem respondentů a jejich rozdělení znalostí se blíží rozdělení normálnímu. Z dosažených výsledků vyplývá, že znalosti oslovených studentů byly v souladu s očekávaným předpokladem normálního rozdělení.cze
dc.format77 s. (110 178 znaků)
dc.format77 s. (110 178 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectMaxwellovy rovnicecze
dc.subjectelektromagnetické polecze
dc.subjectmagnetická rezonancecze
dc.subjectteorie kurikulárního procesucze
dc.subjectradiologický asistentcze
dc.subjectMaxwell's equationseng
dc.subjectelectromagnetic fieldeng
dc.subjectmagnetic resonanceeng
dc.subjectCurricular Process Theoryeng
dc.subjectradiology assistanteng
dc.titleMagnetická rezonance a její elektromagnetická podstatacze
dc.title.alternativeMagnetic Resonance and its Electromagnetic Essenceeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag46916
dc.description.abstract-translatedThis fact is reflected in the aims of the thesis, which lie in using the Curricular Process Theory and the already researched quantum dimension of magnetic resonance for defining the electromagnetic foundation of magnetic resonance in such a form that would be suitable for students of "Radiology assistant" and other related programs. Considering the set aims and the use of applied quantitative research, the thesis presents the following hypotheses: 1) It is possible to create an educational text for students of "Radiology assistant" and related study programs by applying the Curricular Process Theory. 2) The distribution of respondents' knowledge will have a theoretical distribution similar to the normal distribution. First, it was necessary to analyse the current state of research on the subject of "Electromagnetic foundation of magnetic resonance for radiology assistants" based on the Curricular Process Theory. The present study examines the Electromagnetic Field Theory, especially the description and deduction of Maxwell's four equations for electromagnetic field, defines mathematical operators needed for describing Maxwell's equations, describes the causes of changes in electric and magnetic fields (wells and vortices), and also mathematically proves that the electromagnetic field spreads in the air a s a wave. Then, it was needed to adjust the form of these physical facts to students of "Radiology assistant" and other related study programs. It resulted in creating a simple educational text (see Appendix 1), whose suitability for the educational target group was verified by a statistical evaluation. Consequently, the first hypothesis that it is possible to create an educational text for students of "Radiology assistant" and related study programs by applying the Curricular Process Theory was confirmed. The functionality of the educational text was verified by an experimental seminar. The seminar was organised for the students of "Radiology assistant" study program at The Faculty of Health and Social Sciences at the University of South Bohemia in České Budějovice and it was accompanied by a PowerPoint presentation. The students who did not participate in the seminar were sent the educational text (and test) in the electronic form. In order to verify the knowledge gained during the experimental seminar and from the educational text, the defined electromagnetic foundation (educational text) was reflected in a test with 13 questions with four alternative options for each there was only one correct option for each question. The test was taken by respondents and the results were statistically evaluated. The type of research used in the thesis is applied quantitative research. The verification of the hypotheses was based on the use of appropriate methods of descriptive and mathematical statistics as well as the use of non-parametric testing, the so called Pearson Chi-Square test (Goodness of Fit). On the whole, 35 tests were processed. Empirical frequency distributions obtained by scoring the tests were matched with the so called Gaussian distribution. Thanks to the use of non-parametric testing, it was possible to confirm the second hypothesis that the distribution of respondents' knowledge will have a theoretical distribution similar to the normal distribution. Therefore, the statistical evaluation confirmed that the educational text is suitable for the needs and possibilities of the respondents and their knowledge distribution is close to the normal distribution. The acquired results show that the knowledge of the respondents was in agreement with the expected assumption of the normal distribution.eng
dc.date.accepted2016-05-25
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRadiologický asistentcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace ve zdravotnictvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeProcházka, Petr


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam