Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorNosková, Marie
dc.contributor.authorMarková, Veronika
dc.date.accessioned2021-12-08T13:28:22Z
dc.date.available2021-12-08T13:28:22Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-05-02
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/34189
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá porovnáním dětských skupin a mateřských škol. Teoretická část se zaobírá významem předškolního vzdělávání, vznikem a vývojem předškolních zařízení a péčí o dítě v dětských skupinách nebo mateřských školách. Popisuje rozdíly ve stravování, počtu a věku dětí, vzdělávacím programu a hygienickými požadavky na prostory a provoz těchto zařízení. Cílem práce bylo porovnání hygienických požadavků na prostory a provoz, a také podmínek pro vzdělávací aktivity v dětské skupině či mateřské škole. Ke zpracování výzkumné části této práce byl zvolen kvalitativní výzkum pomocí pozorování a polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumný soubor tvořily dvě dětské skupiny a tři mateřské školy Jihočeského kraje. Zařízení byla zvolena náhodně a dohromady bylo provedeno pět rozhovorů. Získaná data byla rozdělena do kategorií, kde ke každé kategorii byly vytvořeny dvě myšlenkové mapy - jedna znázorňuje odpovědi mateřských škol a druhá dětských skupin. Každá mapa byla následně popsána. Ve výzkumu byly zjišťovány rozdíly ve stravování dětských skupin a mateřských škol. Zásadní odchylka je ve skutečnosti, kdy dětské skupiny nejsou povinny poskytovat stravovací služby. Tato povinnost potom přechází na rodiče dětí, kteří donáší domácí stravu do zařízení. Dalším faktem je, že v dětských skupinách nemusí probíhat vzdělávací program. Z výzkumu jsem zjistila, že pokud vzdělávání probíhá, počty dětí ani jejich věk se na úrovni vzdělávací činnosti neprojevují. Předpokladem bylo, že se zmírněné hygienické podmínky na místnost pro denní pobyt, venkovní prostory a hygienické zařízení dětských skupin v provozu projeví. To však ve výzkumu potvrzeno nebylo. Zmírněné hygienické podmínky se naopak neprojevují a je to dáno tím, že v dětské skupině je méně dětí, které jsou i podstatně menší než děti v mateřské škole.cze
dc.format71
dc.format71
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectMateřská školacze
dc.subjectdětská skupinacze
dc.subjectpředškolní vzdělávánícze
dc.subjectpředškolní institucecze
dc.subjectraná péčecze
dc.subjectKindergarteneng
dc.subjectinfant's groupeng
dc.subjectpreschool educationeng
dc.subjectpreschool institutioneng
dc.subjectearly careeng
dc.titleSrovnání dětských skupin s mateřskou školoucze
dc.title.alternativeComparison of Infant Groups and Kindergartenseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag46949
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis is comparing infant groups and kindergardens. The Theoretical part of this thesis deals with the meaning of preschool education, its formation and the development of preschool facilities while focusing on the care of children attending preschool education at infant groups or kindergartens. It describes differences in alimentation, number and age of children attending, educational programs within as well as hygiene requirements for space and service of those facilities. The goal of this thesis was to compare hygiene requirements for space and service and conditions for educational activities at infant groups or kindergarten. For research part, I used quality research with observation and half structured interview. The researchers group contained two infant groups and three kindergartens of South Bohemian region. Those facilities were chosen randomly. Total of five interviews were conducted. Obtained data were divided into categories and for each category two mind maps were made - one of these maps shows answers from kindergarten and the other one answers from infant's groups. Each of those maps was later described. In the research, I looked for differences in alimentation of infant's groups and kindergartens. One of the differences is that infant groups are not required to provide alimentation services. This obligation is than transferred to the parents, who then has to bring food from home to the facility. Another fact is that educational program is not required at infant's groups. I found out from research, when there is education, number of kids and their age don't project on the educational activity. The assumption was that alleviation of hygienic conditions for rooms of daily stay, outside area and hygienic facility of infant groups will show during the operation. This has not ben confirmed by the research. The alleviation of hygienoc conditions, on the contrary, is not apparent and it is due to the fact that there are less childeen in an infant group and they are of considerably youger age than kids in a kindergarten.eng
dc.date.accepted2016-06-23
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineOchrana veřejného zdravícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programVeřejné zdravotnictvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeFilka, Jozef


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam