Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorLíbal, Libor
dc.contributor.authorŠípek, Matěj
dc.date.accessioned2021-12-08T13:28:46Z
dc.date.available2021-12-08T13:28:46Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-05-03
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/34215
dc.description.abstractTéma bakalářské práce - informovanost rodičů dětí nastupujících na základní školu o ochraně obyvatelstva, jsem si vybral proto, že školní výuka ochrany obyvatelstva začíná od první třídy. Děti by měly dostat prvotní informace již od svých rodičů. V jejich zájmu je, aby se dětem nic nestalo, aby věděly, jak se chovat v případě mimořádné události. K tomu směřuje i stanovený cíl práce, kterým je posoudit informovanost rodičů dětí nastupujících do základní školy na území obce Týnec nad Sázavou, okres Benešov o problémech týkajících se ochrany obyvatelstva. V teoretické části se zabývám vznikem a vývojem ochrany obyvatelstva. Obor ochrana obyvatelstva je sice mladý, ale má poměrně bohatou historii. Například ještě většina lidí si může pamatovat ze školy brannou výchovu, která se přestala učit po revoluci v roce 1989. Dnes mají děti zařazeno 6 vyučovacích hodin o ochraně obyvatelstva na Pokyn Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy k začlenění tématiky ochrany člověka za mimořádných událostí z roku 2003. Pro lepší srozumitelnost vysvětluji několik základních pojmů, které používám. Především při přiblížení základních složek integrovaného systému, kam patří Hasičský záchranný sbor ČR, Policie ČR, Zdravotnická záchranná služba a Jednotky požární ochrany zařazené do plošného pokrytí, popisuji, jak jsou řízeny, jejich organizační strukturu a hlavní úkoly. Vysvětlím také, kdo patří do ostatních složek integrovaného záchranného systému a jak se stát ostatní složkou. Po přiblížení základních a ostatních složek IZS pokračuji se základními opatřeními pro ochranu obyvatelstva. Tato opatření slouží ke snížení počtu ohrožených životů obyvatelstva, chrání materiální i kulturní hodnoty a životní prostředí. Spadá do nich varování a vyrozumění, ukrytí, evakuace, nouzové přežití a individuální ochrana. Popisuji, co znamenají jednotlivá opatření a jak by se měli při nich lidé chovat. Posledním bodem v teoretické části je ochrana obyvatelstva na školách, kde je vidět, jak ochranu obyvatelstva hodně ovlivňuje politický vývoj. Abych zjistil, jaká je informovanost rodičů dětí nastupujících do základní školy o problémech týkajících se ochrany obyvatelstva, provedl jsem dotazníkové šetření ve městě Týnec nad Sázavou, okres Benešov. Požádal jsem o vyplnění dotazníků rodiče žáků všech čtyř prvních tříd a poslední třídy mateřské školy. Celkem jsem oslovil 109 respondentů. Ti měli týden na vyplnění a odevzdání. Dotazník začínám představením a vysvětlením, že výsledky budou určeny pro mou bakalářskou práci. Úvod končím poděkováním respondentům za vyplnění dotazníku. Dotazník obsahuje osmnáct otázek, kterými chci zjistit úroveň vzdělání rodičů v oblasti ochrany obyvatelstva. První tři trochu představí respondenta (pohlaví, věk a dosažené vzdělání), kdy předpokládám, že ročník 1978 a starší dosáhne lepších výsledků než mladší ročníky, protože má více zkušeností a měl delší dobu na seznámení se s ochranou obyvatelstva a prošel brannou výchovou. Dále předpokládám, že osoby s vyšším vzděláním budou mít lepší výsledky, neboť déle studují a získávají větší vědomostní rozhled. Zbývající otázky zkoumají znalosti z ochrany obyvatelstva. Jedna z nich je otevřená, další jsou uzavřené, kde si respondenti mohou vybrat z několika možností. Poslední otázka zjišťuje, zda rodiče berou své děti na akce, které vzdělávají o ochraně obyvatelstva. Pro vyhodnocení dotazníků jsem si stanovil 75% hladinu úspěšnosti. Výsledky jsem graficky zpracoval. Ukázalo se, že informovanost respondentů o ochraně obyvatelstva je celkem dobrá. Nejlépe si vedli u telefonních čísel na základní složky integrovaného záchranného systému a znalosti nebezpečí chlóru, kdy správně odpověděli všichni. U většiny ostatních otázek překročili stanovenou mez úspěšnosti, ale už ne na 100 %. Nejvíce dělalo problém respondentům určit, kolik máme signálů pro varování obyvatelstva, jak zní všeobecná výstraha a kam se ukrýt v případě úniku neznámé nebezpečné látky.cze
dc.format75 s. (80 622 znaků).
dc.format75 s. (80 622 znaků).
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectKlíčová slova: ochrana obyvatelstvacze
dc.subjectintegrovaný záchranný systémcze
dc.subjectmimořádná událostcze
dc.subjectkrizová situacecze
dc.subjectKeywords: protection of the populationeng
dc.subjectintegrated rescue systemeng
dc.subjectemergency eventeng
dc.subjectcrisis situationeng
dc.titleInformovanost rodičů dětí nastupujících na základní školu o ochraně obyvatelstvacze
dc.title.alternativeThe awareness of parents in thein pre-shool children's awareness concerning the protection of populationeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag47014
dc.description.abstract-translatedThesis topic - the awareness of parents of children entering primary school for the protection of the population, I chose because schooling population protection starts from the first class. Children should receive initial information from their parents. Parents interest is that children will be unhurt when will to know how to behave in case of emergency. This heading also set the aim, which is to assess the awareness of parents of children entering primary school in the municipality Týnec nad Sázavou, district Benesov on issues relating to the protection of the population. The theoretical part deals with the origins and development of civil protection. Branch protection of the population is young but has quite a rich history. For example, most people still can remember from school military training, which will teach stopped after the revolution in 1989. Today, children have situated 6 lessons about protecting the population on the instructions of the Ministry of Education, Youth and Sports to incorporate the topic of protection of humans in extraordinary events of the year 2003. For a better understanding, I explain some basic concepts that I use. Especially when approaching the fundamental components of the integrated system, which includes Fire Rescue Brigade, Police, Emergency Medical Service and fire protection units to blanket coverage, describe how they are managed, their organizational structure and main tasks. Also explain who belongs to the other components of the integrated rescue system and how to become other component. After zooming in basic and other components of IRS continued basic measures to protect the population. These measures serve to reduce the number of endangered human lives, protect the material and cultural values and the environment. It contains warning and notification, sheltering, evacuation, emergency survival and personal protection. I describe what they mean individual measures and how they should behave in these people. The last point in the theoretical part is to protect the population in schools, where it is seen as protecting the population much influence political developments. To find out what is the awareness of parents of children entering primary school about issues relating to the protection of the population, I did a survey in Týnec nad Sázavou, district Benešov. I asked to fill out questionnaires parents of pupils in all four classes of first and last kindergarten class. Overall I spoke to 109 respondents. They had a week to fill out and return. Questionnaire I start presenting and explaining that the results will be suitable for my bachelor thesis. Introduction quit thanking respondents for completing the questionnaire. The questionnaire contains eighteen questions that I want to determine the level of education of parents in protecting the population. First three little present respondent (sex, age, education), which I suppose vintage 1978 and older achieves better results than younger people because they have more experience and had more time to get acquainted with the protection of the population and underwent military training. Further assume that people with higher education will have better results because the study longer and gain more knowledge perspective. Remaining questions examine knowledge of protecting the population. One of them is open, the other closed, where respondents can choose from several options. The last question asks whether parents take their children to the events that educate about protecting the population. For the evaluation of the questionnaires I set 75% level of success. The results were graphically made. It turned out that the respondents awareness on the protection of the population is quite good.eng
dc.date.accepted2016-06-08
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineOchrana obyvatelstva se zaměřením na CBRNEcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programOchrana obyvatelstvacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeKlečková, Marie


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam