dc.contributor.advisor | Hrušková, Martina | |
dc.contributor.author | Tourková, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T13:29:11Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T13:29:11Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.date.submitted | 2016-05-03 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/34240 | |
dc.description.abstract | Problematika sebepoškozování patří do sociálně-patologického chování, které se často objevuje na základních školách. Já sama jsem se s touto problematikou osobně setkala během absolvování základní školy u svých spolužáků a cítila jsem chybějící informace v rámci preventivních programů a přednáškových akcí. Cílem mé práce je zjistit informovanost žáků druhého stupně základní školy v Trhových Svinech o zdravotních a sociálních aspektech sebepoškozování, následně popsat jejich dosavadní znalosti, které o této problematice mají. Chci také zjistit, zda žáci devátého ročníku vědí více než žáci ročníku šestého.
Pro potvrzení či vyvrácení stanovené hypotézy o informovanosti žáků základní školy v Trhových Svinech, byla použita metoda kvantitativního výzkumu pro sběr dat formou dotazníkového šetření. Byla použita technika dotazníků, které byly určeny pro žáky 6. a 9. třídy.
Přínosem mé bakalářské práce je ujasnění si základních orientačních schopností v problematice záměrného sebepoškozování z rozcházejících se definic. Poukázání na opomíjení této problematiky na základních školách v preventivní činnosti, která by měla být zaměřena na péči o duševní, psychické a emocionální zdraví.
Využitelnost mé práce shledávám v tom, že z ní mohou načerpat potřebné informace rodiče, vyučující, ale i ti, kteří chtějí znát důvody, příčiny a rozhodli se odložit veškeré předsudky spojované s touto problematikou. Práce bude jistě nápomocna i sebepoškozujícím se mladistvým, kteří zde naleznou techniky, jimiž se mohou pokusit odvrátit sebepoškozující akt, a rady, jak najít odhodlání k vyřešení svého problému v podobě sociálních, krizových či anonymních služeb. | cze |
dc.format | 73 s. (113 265 znaků) | |
dc.format | 73 s. (113 265 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | záměrné sebepoškozování | cze |
dc.subject | děti a adolescenti | cze |
dc.subject | psychologické a duševní problémy | cze |
dc.subject | rodinné prostředí | cze |
dc.subject | sebevražedné jednání | cze |
dc.subject | krizová intervence | cze |
dc.subject | deliberate self-harm | eng |
dc.subject | children and adolescents | eng |
dc.subject | psychological and mental problems | eng |
dc.subject | family environment | eng |
dc.subject | suicidal behaviour | eng |
dc.subject | crisis intervention | eng |
dc.title | Informovanost žáků druhého stupně základní školy v Trhových Svinech o zdravotních a sociálních aspektech sebepoškozování | cze |
dc.title.alternative | Awareness about health and social aspects of self-harm at the upper primary school in Trhové Sviny | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 47162 | |
dc.description.abstract-translated | The issue of self-harm belongs to socio pathological behaviour which often occurs at primary schools. I myself came across this behaviour while attending my primary school and I felt there was lack of information in the context of preventive programs and lectures. The aim of my work is to determine the pupils' level of awareness about health and social aspects of self-harm and then describe their existing knowledge on this issue. I would also like to find out whether the pupils in the ninth grade (14-15 years old) know more about this problem than the sixth graders (11-12 years old).
A qualitative data collection in a form of a questionnaire was used to confirm or refute the hypothesis about the awareness of the primary school pupils in Trhové Sviny. This questionnaire method was specifically designed for pupils of 6th and 9th grade.
My bachelor thesis clarifies the basic understanding of this issue from divergent definitions. It points out how it is neglected at primary schools and how preventive actions should be focused on mental and emotional health care.
I find my thesis useful in a way that it helps both teachers and parents obtain the necessary information concerning this issue. Moreover, it may be helpful for those who would like to know the reasons and cause for self-injury and they have decided to put aside any prejudice associated with this problem. This thesis will certainly be useful even for the adolescent self-harmers themselves. Here they can find techniques which might help them avert the actual act of self-harming and advise them how to find the strength to solve their problems in the form of social services, crisis services or anonymous services. | eng |
dc.date.accepted | 2016-06-13 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Rehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniory | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Rehabilitace | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Hricová, Alena | |