Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorZáškodná, Helena
dc.contributor.authorVanišová, Markéta
dc.date.accessioned2021-12-08T13:30:08Z
dc.date.available2021-12-08T13:30:08Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-05-04
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/34287
dc.description.abstractBakalářská práce se zaměřuje na téma školní adjustace dětí emigrujících rodičů. V teoretické části jsou nejdříve vysvětleny základní pojmy, jako je například migrace, emigrace, imigrace a uprchlictví. Práce se snaží čtenáře zasvětit do příčin migrace a do problémů migrantských rodin, které mohou nastat během nabývání českého občanství. Nejdelší část práce se zaměřuje na adjustační problémy žáků- cizinců na základních školách. To znamená, že je zde popsán proces školní integrace žáka- cizince od jeho přijímání, přes jeho zařazení do třídy až k jeho klasifikaci. Dále práce obsahuje různé aktivity škol, které napomáhají k lepší adaptaci těchto dětí. V práci můžeme nalézt i vypsané faktory ovlivňující integraci žáků- cizinců, které jsou nedílnou součástí každého z nich. A v neposlední řadě jsou tu kapitoly věnující se předsudkům, postojům, rasismu ale především vzájemné toleranci či úplné adaptaci v majoritní společnosti. Tato bakalářská práce má za úkol nastínit čtenáři všednodenní problémy dětí- cizinců, které je mohou potkat během jejich integrace ve většinové společnosti. Praktická část je věnovaná výzkumu osmi žáků- cizinců na základních školách v Mariánských Lázních a jejich čtyř učitelů, kteří se snaží o reciproční toleranci mezi sebou. Ve výzkumu se objeví momentální problematika uprchlictví, která za poslední léta v Evropě rapidně stoupla a může mít tak obrovský vliv na všechny. Ve výzkumném šetření jsme byli svědky toho, že i někteří čeští pedagogové a děti, mohou pomocí medií začít generalizovat cizince a začít je tak škatulkovat do negativních skupin společnosti. S tím je spojena etnická diskriminace, která podle pedagogů na základních školách v Mariánských Lázních nepanuje, někteří žáci- cizinci však v rozhovoru uvedli opak. Podrobnější rozbor těchto tvrzení, je uveden v této bakalářské práci. Tato kvalifikační práce by mohla sloužit studentům zabývajícím se tématem mezinárodní migrace, nebo studentům pedagogických oborů, kteří mají zájem rozšířit si své znalosti v této problematice a doplnit tak chybějící informace.cze
dc.format66 s.
dc.format66 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectMigracecze
dc.subjectemigracecze
dc.subjectcizincicze
dc.subjectškolní adjustacecze
dc.subjectžáci- cizincicze
dc.subjectděti- cizincůcze
dc.subjectMigrationeng
dc.subjectemigrationeng
dc.subjectforeignerseng
dc.subjectschool assimilationeng
dc.subjectforeignerseng
dc.subjectforeign studentseng
dc.subjectforeign childreneng
dc.titleŠkolní adjustrace dětí migrujících rodičů v Mariánských Lázníchcze
dc.title.alternativeSchool adjustment of children of migrant parents in Marianske Lazneeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag47322
dc.description.abstract-translatedThe main topic of this bachelor´s thesis is "School assimilation of children of migrant parents". The theoretical section of this thesis firstly explains the basic terms and concepts, such as migration, emigration, immigration and refugees. The thesis then looks into the causes of migration and to the problems of migrant families that may arise during the acquisition of Czech citizenship. The largest part of the thesis focuses on assimilation issues of foreign students at elementary schools. Meaning that we can find the outline of the whole end-to-end process of integration of foreign students, starting with their registration, class assignment, up until their evaluation. The thesis also demonstrates a variety of school activities that tend to help to integrate such children. Moreover, we can also find here factors influencing the integration of foreign students, which are an integral part of each of them. Last but not least the thesis contains the most important chapters dealing with prejudices, different attitudes, racism, but primarily with mutual tolerance and full adaptation to the society. This bachelor´s thesis is intended to introduce readers to everyday issues of foreign children, which they may encounter during their integration into the mainstream society. This section is devoted to a research of eight different foreign students and their four teachers, who are trying to maintain a reciprocal tolerance among themselves. In the research part we can find a very recent topic of refugeeism, which gets more and more attention day by day and may end up having a huge impact on everybody's life. The research shows that some Czech teachers and children might begin to generalize foreigners into negative groups of society through mass media. This is related to the issue of ethnic discrimination, which teachers in Mariánské Lázně quoted doesn't exist in it's schools. Some foreign students however reported otherwise. A much more detailed analysis of such statements and claims is presented in the thesis. This thesis may be useful to students who are studiyng the issues of international migration, or to students of educational disciplines who are interested in broadening their knowledge in this field as a way to fill some information gaps.eng
dc.date.accepted2016-06-13
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika - vychovatelstvícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeUrbanová, Vlastimila


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam