Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorZáškodná, Helena
dc.contributor.authorKarbáčová, Marika
dc.date.accessioned2021-12-08T13:30:09Z
dc.date.available2021-12-08T13:30:09Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-05-04
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/34288
dc.description.abstractBakalářské práce se zabývá Školní adjustací dětí se syndromem ADHD. Počet dětí se syndromem ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) je podle odhadů odborníků v České republice na dvacet tisíc, v populaci postihuje 6 9 % dětí, proto je důležité se této problematice věnovat. Teoretická část je rozdělena na dvě velké oblasti. První oblast pojednává o definici syndromu ADHD, jsou zde uvedeny jednotlivé charakteristiky s konkrétními příznaky a je popsána adjustační povaha těchto dětí. Další podkapitola bakalářské práce se stručně věnuje historickému pohledu na vývoj ADHD, objasňuje příčiny vzniku a výskytu v populaci tohoto syndromu. Poslední podkapitole uvádí diagnostiku syndromu ADHD. Druhá velká oblast se zabývá adaptací, kde je definována školní adjustace. Je zde rozebrán jednotlivý vývoj adjustace a následně konkrétní průběh adjustace na běžné základní škole. Empirická část se zaměřuje na zjištění a popsání adjustační povahy dětí se syndromem ADHD, případně čím se vyznačují zvláštnosti nebo deficity ve školní adjustaci ve srovnání se zdravými dětmi bez syndromu ADHD. K potvrzení své hypotézy v bakalářské práci je použito kvantitativního výzkumného šetření. Anonymní a dobrovolný dotazník byl určen pro děti běžných základních škol. Celkem je zpracováno 50 dotazníků. Otázky ve výzkumném šetření jsou rozděleny do 5 oblastí oblast všeobecná, oblast hyperaktivity, pozornosti, impulzivity a školního prostředí. Z výsledků vyplynulo, že děti s ADHD vykazují ve školní adjustaci deficity v těchto 5 oblastech ve srovnání s dětmi z běžné základní školy bez této poruchy. Bakalářská práce by měla přispět ke zkvalitnění práce s dětmi postiženými poruchou ADHD a zvýšení podvědomí o důležitosti a významu daného tématu u výchovných pracovníků, rodičů i zájemců z řad veřejnosti.cze
dc.format72 s.
dc.format72 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectsyndrom ADHDcze
dc.subjectpozornostcze
dc.subjecthyperaktivitacze
dc.subjectadaptacecze
dc.subjectškolní adjustacecze
dc.subjectadjustační povahacze
dc.subjectADHDeng
dc.subjectattention deficit hyperactivityeng
dc.subjectadaptationeng
dc.subjectschool adjustmenteng
dc.subjectadjusting natureeng
dc.titleŠkolní adjustace dětí se syndromem ADHDcze
dc.title.alternativeSchool adjustment of children with ADHDeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag47323
dc.description.abstract-translatedBachelor thesis deals with school adjustment, children with ADHD. Experts estimate that in the Czech Republic is over twenty thousand children with ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder). In our population it affects 6 9 % of children, so it is important to pursue this issue. The theoretical part is divided into two large areas. The first area deals with the definition of ADHD syndrome. There are individual characteristics with specific symptoms and also is there described adjusting nature of these children. Another subchapter of the thesis briefly deals with the historical perspective on the development of ADHD, explains the causes and incidence in the population of this syndrome. The last subchapter presents the diagnosis of ADHD syndrome. The second big area deals with adaptation, where is also explained a school adjustment. There is analysed each development of the adjustment and followed by a specific course of adjustment at an elementary school. The empirical part focuses on finding and describing the nature of the adjustment of children with ADHD, eventually it also describes curiosity or deficits in school adjustment compared with healthy children, without ADHD syndrome. To confirm my hypothesis in this bachelor thesis is used quantitative research. Anonymous and voluntary questionnaire was designed for kids from ordinary primary schools. A total of 50 questionnaires are processed. The questions in the research study are divided into five regions - the general area, the area of hyperactivity, attention, impulsivity and school environment. The results showed that children with ADHD showed during the school adjustment deficits in these five areas, compared with children of normal primary schools without the disorder. Bachelor thesis should help to improve work with children affected by ADHD and raise awareness about the importance and relevance of the topic among educators, parents and interested members of the public.eng
dc.date.accepted2016-06-14
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika - vychovatelstvícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeBřízová, Bohdana


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam