Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorZáškodná, Helena
dc.contributor.authorNová, Dagmar
dc.date.accessioned2021-12-08T13:30:10Z
dc.date.available2021-12-08T13:30:10Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-05-04
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/34289
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá tématem "Volnočasové aktivity u dětí s ADHD". Teoretická část práce vysvětluje pojem ADHD. Zaměřuje se na obecnou charakteristiku ADHD, příčiny vzniku, typy, projevy v chování, diagnostiku syndromu ADHD a možnou léčbu. Také zmiňuje i další možná přidružená onemocnění. Dále se zaměřuje na pojem volný čas. Dále je uvedeno několik definic volného času. Také se zabývá historickým vývojem a pedagogikou volného času. Následně se věnuje institucím, které se zaměřují na volný čas, a konkrétním organizacím, které volnočasové aktivity nabízejí. Hlouběji se zabývá organizacemi, které nabízejí volnočasové aktivity. Dále popisuje jejich strukturu a pestrost jejich nabídek. Představuje nejznámější organizace, do kterých může dítě vstoupit. Je to například: Junák, Sokol, Pionýr nebo Dům dětí a mládeže. Cílem praktické části bylo zjistit volnočasové aktivity a další specifika náplně volného času dětí s ADHD a porovnat je s dětmi bez ADHD. Výzkum proběhl na vybraných základních školách v Jihočeském kraji. Respondenti byli ve věku od 6 let do 15 let, což odpovídá 1. až 9. třídě základní školy. Informace jsou získané pomocí dotazníku vlastní konstrukce, který obsahoval 40 otázek. Odpovědělo na něj celkem 25 dětí s ADHD a 25 dětí bez ADHD. Otázky byly rozděleny do pěti okruhů: základní informace o respondentovi, volnočasové aktivity sourozence a respondenta, další trávení volného času, rodina a povinnosti v domácnosti. Z výsledků lze vyvodit, které aktivity děti nejčastěji dělají, jejich spokojenost a začlenění rodiny do společných činností. Volba aktivit je u obou skupin dětí různorodá a hlavně se vzájemně podobají. Proto u dětí s ADHD není nijak omezující porucha pozornosti, nebo deficit v motorice. Děti s ADHD jsou v některých činnostech aktivnější a naopak v některých pasivnější, než děti bez ADHD. Toto vše lze porovnat mezi skupinami dětí s ADHD a bez ADHD a získat tím ucelenější představu. Získané poznatky mohou inspirovat rodiče i děti při výběru instituce, která nabízí volnočasové aktivity.cze
dc.format70 s.
dc.format70 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectADHDcze
dc.subjectaktivitycze
dc.subjectděticze
dc.subjectvolnočasové aktivitycze
dc.subjectvolný čascze
dc.subjectADHDeng
dc.subjectactivitieseng
dc.subjectchildreneng
dc.subjectleisure time activitieseng
dc.subjectleisure timeeng
dc.titleVolnočasové aktivity u dětí s ADHDcze
dc.title.alternativeLeisure Time Activities of Children with ADHDeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag47326
dc.description.abstract-translatedBachelor´s thesis discusses the topic of "Leisure activities for ADHD children". The theoretical part of my thesis explains the concept of ADHD. It is focused on general characteristics of ADHD, its causes, types, behaviour manifestations, diagnostics of the ADHD syndrome and possible treatment. It also mentions some other possible associated diseases. Further, it focuses on the concept of leisure time. It provides several definitions of leisure time. It also explains the history and leisure education. Consequently, it discusses institutions specialised in leisure activities and specific organisations that offer leisure activities. Further, it discusses in more detail organisations that offer leisure activities. It describes their structure and diversity of choices. It presents the best known organisations that a child may join. Fox example, Junák, Sokol, Pionýr or Dům dětí a mládeže (House of Children and Youth). The practical part was aimed to identify leisure activities and other specific leisure aspects of ADHD children and compare them with non-ADHD children. The survey was carried out in selected primary schools in the South Bohemia Region. Respondents were aged between 6 and 15 years which equals to 1st to 9st grade of primary school. Information was obtained from a questionnaire structured by myself which contained 40 questions. Respondents included a total of 25 ADHD children and 25 non-ADHD children. Questions were divided into five parts: general information about the respondent, leisure activities of the respondent and their siblings, other ways of spending leisure time, family and home duties. The results show which activities are most often pursued by children, their satisfaction and family participation in joint activities. Selected activities are varied in both groups of children, and for the most part they are similar to one another. Therefore, ADHD children are not limited whatsoever by their attention deficit or hyperactivity disorder. ADHD children are more active in some activities and on the other hand, more passive in some other activities that non-ADHD children. Such comparison can be made between groups of ADHD children and non-ADHD children for more comprehensive understanding. The knowledge acquired may inspire parents and children who are looking for an institution that offers leisure activities.eng
dc.date.accepted2016-06-15
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika - vychovatelstvícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeBřízová, Bohdana


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam