Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMajerová, Petra
dc.contributor.authorSkopcová, Nikola
dc.date.accessioned2021-12-08T13:30:17Z
dc.date.available2021-12-08T13:30:17Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-05-04
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/34294
dc.description.abstractSpeciální pedagog ve školském systému je odborník, který zajišťuje činnost v rámci školního poradenského pracoviště. Jeho pozice je zatím, v rámci České republiky, novým jevem, a proto se k této problematice staví školy rozdílně. Má bakalářská práce Spolupráce pedagogických pracovníků se speciálním pedagogem v systému běžné základní školy se věnuje právě spolupráci třídních učitelů a jejich asistentů s tímto odborníkem. V teoretické části práce, v její první kapitole, se věnuji vzdělávacímu systému. Rozpracovávám v ní strukturu našeho systému vzdělávání, ale i systému v jiných evropských zemích jako je např. Slovensko nebo Německo. Řeším zde i typy základních škol a druhů poradenství, které se na nich mohou poskytovat. Ve druhé kapitole se věnuji problematice samotného školního speciálního pedagoga. Jsou zde popsány jeho činnosti na škole, přínos pro školu ale i pro učitele nebo rodiče. V poslední kapitole teoretické části je vymezen pojem pedagogický pracovník, jeho osobnost a předpoklady k práci. Empirická část přináší výzkum, ve kterém mapuji postoje pedagogických pracovníků k odbornému působení speciálního pedagoga na základní škole, kde je jeho místo zřízeno. Výzkum je veden pomocí polostrukturovaných rozhovorů s třídními učiteli a jejich asistenty. Provedla jsem šetření na pěti základních školách na benešovském okrese, kde mají zřízeno místo speciálního pedagoga, a udělala rozhovor vždy se dvěma pedagogickými pracovníky. Cílem těchto rozhovorů bylo zjistit, jak spolupráce probíhá, jak často se scházejí, kdo komunikuje více se speciálním pedagogem, jaká je jejich spokojenost apod. Z výzkumu vychází, že vesměs všichni pedagogové jsou s působením školního speciálního pedagoga na své škole spokojeni. Komunikace probíhá nenásilně, neformálně, v dobré atmosféře. Pedagogičtí pracovníci berou speciálního pedagoga jako kolegu, nebojí se říci si o radu. Tato komunikace probíhá většinou jen mezi nimi, další pracovník pedagogického sboru v ní nefiguruje. Tato bakalářská práce by měla sloužit jako informační zdroj pro zkvalitnění práce s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Může být využita i ke zvýšení povědomí o daném tématu mezi lidi a pedagogické pracovníky.cze
dc.format60 s. (78 737 znaků)
dc.format60 s. (78 737 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectspeciální pedagogcze
dc.subjectpedagogický pracovníkcze
dc.subjectvzdělávací systémcze
dc.subjectspecial educatoreng
dc.subjectpedagogical staffeng
dc.subjecteducation systemeng
dc.titleSpolupráce pedagogických pracovníků se speciálním pedagogem v systému běžné základní školycze
dc.title.alternativeCorporation of pedagogical team with specialist educator in the elementary school systemeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag47338
dc.description.abstract-translatedSpecial educator in our school system is an expert, who ensures some professional advice in a school consulting service. His/her position is so far in the Czech Republic a new phenomenon, and schools have different attitudes towards this problem. My bachelor's thesis "Cooperation of pedagogical team with special educator in the elementary school system" deals with some cooperation of class teachers and their assistants with the special educator. In first chapter of theoretical part of this work I deal with an education system. There I elaborate structure of our education system, and the system in other European countries such as Slovakia or Germany, too. I deal in this charter with different types of primary schools and particular consulting services they can offer. In the second chapter I deal with problems of the special educator. There are described his/her activities in school, a benefit for school and for teachers and parents, too. In the last chapter of the theoretical part is defined the concept of the educator, his/her personality and prerequisite for the job. The empirical part of the work presents a research in which I observe an attitudes of a teaching staff to a professional work of the special educator in the elementary school, where was already established his/her working place. In the research were used a semi-structured interviews with classroom teachers and their assistants. I investigated five primary schools in Benešov district where they have some special educator and I was always interviewing two teachers. The purpose of these interviews was to find out how the cooperation between the special educator and the teachers takes place, how often they usually meet and if they are satisfied with their mutual cooperation. From the research comes out that most teachers are satisfied with work of the special educator. Communications take place non-violently, informally, and in a good mood. Pedagogical staff takes the special educator as their colleague and they are not afraid to ask him/her for professional advice. These communications usually take place just between two of them without presence of another teacher. This bachelor thesis should serve as information for improvement of work with children with special educational needs. It might be also used for better understanding of the mentioned topic by public and teaching staff of primary schools.eng
dc.date.accepted2016-06-13
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika - vychovatelstvícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeŠulistová, Radka


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam