Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorHála, Jaroslav
dc.contributor.authorChudá, Lenka
dc.date.accessioned2021-12-08T13:30:31Z
dc.date.available2021-12-08T13:30:31Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-08-15
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/34304
dc.description.abstractBakalářská práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části vymezuji základní okruh problémů, s nimiž se vysokoškolští studenti musejí v současné době potýkat a které jsou řešitelné skrze psychologickou pomoc. Dále se zabývám vymezením pojmu poradenství a jeho aplikací ve vysokoškolském prostředí. Přináším rovněž stručné dějiny vysokoškolského psychologického poradenství jak v zahraničí, tak i na našem území. Důležitou součástí této práce je kvalitativní výzkum na třech vybraných specializovaných pracovištích vysokých škol, zabývající se pomocí univerzitním studentům a pracovníkům. Výzkum provádím pomocí polostrukturovaných rozhovorů se zástupci poraden. Stěžejní část celé práce (praktická část) představuje kvantitativní výzkum, v němž přiblížím výsledky dotazníkového šetření, které pokrylo 20% studentů Zdravotně sociální fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Hypotézami byly předpoklady, že více než polovina respondentů si bude přát vznik Vysokoškolské psychologické poradny na naší fakultě a že více než 50% studentů bude chtít v rámci zřízené poradny řešit studijní problémy. První hypotéza se potvrdila 71% respondentů se vyjádřilo kladně ke zřízení tohoto specializovaného pracoviště. Druhý předpoklad naplněn nebyl, když zájem o pomoc se studijními problémy deklarovalo pouze 18% dotázaných. Nicméně kvantitativní výzkum přináší i některá jiná zajímavá zjištění. 99% respondentů považuje psychologickou pomoc za užitečnou, ačkoliv jen menší část z nich má přímou či nepřímou zkušenost s jejím využitím. S tímto zjištěním se pak na druhé straně rozchází velmi slabé povědomí o znalosti konkrétních vysokoškolských psychologických poraden v Českých Budějovicích. Zajímavým výsledkem je i poměrně vysoký počet dotazovaných, kteří by byli ochotni se finančně spolupodílet na úhradě konzultací v poradně. Celá práce tak přináší nejen důležitá zjištění týkající se názorů a postojů dotazovaných studentů, ale také podněty k jejich možnému naplnění.cze
dc.format58 s.
dc.format58 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectpsychologická poradnacze
dc.subjectvysokoškolský studentcze
dc.subjectstudijní problémycze
dc.subjectporadenstvícze
dc.subjectpsychological counsellingeng
dc.subjectuniversity studenteng
dc.subjectstudy problemseng
dc.subjectcounsellingeng
dc.titlePsychologická poradna pro studenty Zdravotně sociální fakulty Jihočeské univerzity. Příprava specializované službycze
dc.title.alternativePsychological counselling centre for students of Health and Social Studies at the University of South Bohemia. Preparation of specialized serviceeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag47377
dc.description.abstract-translatedThe thesis consists of theoretical and practical parts. The theoretical part defines basic problems which students have to deal with and which can be resolved through psychological help. Furthermore, there is the definition of counselling and its application in the university environment. I also bring a brief history of university psychological counselling both abroad and in our country. An important part of this work is qualitative research in three selected specialized departments of universities, dealing with university students and staff. I performed the research by using semi-structured interviews with representatives of counselling. The fundamental part of the whole work (practical part) presents quantitative research, in which I will focus on results of the analysis, which covered 20% of the students of Health and Social Studies University of South Bohemia in the České Budějovice. Hypotheses were as follows: half of the respondents will wish the emergence of University psychological counselling in our faculty and more than 50% of students want to discuss within the counselling study problems. The first hypothesis was confirmed - 71% of respondents were positive with regard to the establishment of a specialized institute. The second assumption was not filled only 18% of respondents declared to discuss within the counselling study problems. However, quantitative research also brings some other interesting findings. 99% of respondents consider psychological help to be useful, although only a small portion of them have direct or indirect experience with its use. With this finding diverges very weak awareness of particular knowledge of university psychological counselling in České Budějovice. An interesting result is the relatively high number of respondents who would be willing to financially participate in the payment of consultation in the university counselling. The whole work brings not only important findings concerning opinions and attitudes of students who were questioned but also incentives to fulfil their potential.eng
dc.date.accepted2016-09-14
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSociální práce ve veřejné správěcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSociální politika a sociální prácecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeUrbanová, Vlastimila


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam