Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKonečná, Hana
dc.contributor.authorPrášková, Anna
dc.date.accessioned2021-12-08T13:33:09Z
dc.date.available2021-12-08T13:33:09Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-05-03
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/34401
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá problematikou začleňování jedinců s disabilitou do běžného života a vnímání těchto osob zdravými žáky. Hlavním cílem bakalářské práce bylo zmapovat vliv přímé interakce s osobami s kombinovanou formou postižení na postoje žáků 2. stupně ZŠ vůči nim. Text je rozdělen na dvě části teoretickou a výzkumnou. Teoretická část je zaměřena na fenomén jinakosti a jeho vnímání žáky v období pubescence. Největší část je věnována integraci a inkluzi osob s disabilitou do hlavního vzdělávacího proudu. Ve výzkumné části byla použita kvalitativní výzkumná strategie s použitím metody dotazování a techniky polostrukturovaného rozhovoru. Data byla analyzována metodou vytváření trsů. Výběrový soubor tvořilo 20 žáků třídy 7. A jedné ze ZŠ v kraji Vysočina, kteří se osobně setkali s jedinci se zdravotním postižením. Hledala jsem odpověď na tuto výzkumnou otázku: Jaký vliv mají proinkluzivní aktivity ZŠ, umožňující osobní setkání s osobou s kombinovaným postižením, na postoj žáků 2. stupně ZŠ k této skupině lidí? Z výsledků výzkumu vyplývá, že osobní setkání výrazně ovlivňuje názory žáků na osoby s disabilitou. Vzájemná interakce směřuje k pochopení jedinců se zdravotním postižením žáky, začínají je vnímat jako normální lidi s právem a schopností žít stejně kvalitně jako ti bez postižení. Všichni informanti se shodli, že proinkluzivní aktivity jsou pro ně velkým přínosem. Budoucího setkání s touto skupinou se žáci již nebojí, ví, co od nich mohou očekávat, jak s nimi mohou komunikovat. Inkluzivní vzdělávání je v současné době aktuálním tématem, je však nutné další zkoumání této problematiky, aby docházelo k bezproblémovému zapojení jedinců s disabilitou mezi intaktní populaci. Za důležité považuji, aby došlo ke změně postojů široké veřejnosti k osobám se zdravotním postižením. Dosáhnout toho je možné, jak je patrné i z výzkumu bakalářské práce, pomocí proinkluzivních aktivit pořádaných na ZŠ.cze
dc.format71 s.
dc.format71 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectintegracecze
dc.subjectinkluzecze
dc.subjectzdravotní postiženícze
dc.subjectkombinované postiženícze
dc.subjectžáci se speciálními vzdělávacími potřebamicze
dc.subjectpodpůrná opatřenícze
dc.subjectpubescencecze
dc.subjectIntegrationeng
dc.subjectInclusioneng
dc.subjectDisabilityeng
dc.subjectCombined Disabilityeng
dc.subjectPupils with Special Educational Needseng
dc.subjectSupport Measureseng
dc.subjectAdolescenceeng
dc.titleVliv interakce s osobami s kombinovanou formou postižení na postoje žáků 2. stupně ZŠ zaměřené na podporu inkluzecze
dc.title.alternativeInfluence of Interaction with People Suffering from Combined Form of Disability on Attitudes of the Students of Upper Primary School Aimed at Promoting Inclusioneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag47634
dc.description.abstract-translatedThe thesis deals with the issue of inclusion of people with disability into everyday life and the perception of these people by healthy pupils. The main aim of the thesis was to explore the impacts on attitudes of the pupils of middle school age towards people with the combined form of disabilities and the changes caused by the direct interaction between them and. The text is divided into two parts theoretical and practical. The theoretical part focuses on the phenomenon of otherness and its perception by pupils in the adolescence. The largest part is devoted to the integration and inclusion of people with disability into the mainstream education. The research part contains a qualitative research strategy, where the methods of questioning techniques and semi-structured interview were used. Data were analysed by the cluster method. The research group consisted of 20 pupils of class 7. A from one of the primary schools in the Vysočina region, who had personally met individuals with disabilities. The task of the research was to find a solution to following question: What effects do the inclusion supporting primary school activities, allowing personal contact with a person with the combined disabilities, have on the attitude of pupils of middle school towards this group of people? The research results show that personal meetings greatly influence the attitudes of the pupils towards the people with various disabilities. Mutual interaction leads to understanding and students begin to perceive them as normal people with the rights and skills to live as well as those without disabilities. All informants agreed that inclusion supporting activities ended up as a very good experience for them. They are no longer afraid of the future meetings with this group of people, they know what to expect and how to communicate with them. Inclusive education is currently a hot topic however it is necessary to explore this issue even more, in order to smooth the inclusion of individuals with disabilities among healthy populations. I personally consider it very important, in order to change the attitudes of the general public to people with disabilities. Achieving this goal is possible, as it is evident from the research of the thesis, by using inclusion supporting activities organized at the primary schools.eng
dc.date.accepted2016-06-13
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniorycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeZimmelová, Petra


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam