Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorZáškodná, Helena
dc.contributor.authorDrůbová, Marie
dc.date.accessioned2021-12-08T13:52:46Z
dc.date.available2021-12-08T13:52:46Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-08-18
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/34634
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá emoční charakteristikou u dětí s odlišným sociometrickým statusem z pohledu žáků. Teoretická část rozdělena na dvě hlavní kapitoly, objasňuje klíčové pojmy, obsahuje poznatky a odborné informace vztahující se ke zvolenému tématu. Jelikož je každý jedinec jedinečnou a neopakovatelnou bytostí, také jeho emoční charakteristika bude odlišná, a to především ve vztahu ke konkrétní pozici v určité vrstevnické skupině. Jednotlivý žáci zaujímají ve školní třídě určitý sociometrický status, který je podmíněn mnoha vlivy. K faktorům, které souvisejí se sociometrickou pozicí, mohou patřit také emoční charakteristiky žáků. Praktická část je zaměřena na děti, které navštěvují druhý stupeň základní školy, mezi jednotlivými členy je určitý vztah, členové se mezi sebou dobře znají. Tato část práce se dotýká období, pro které jsou charakteristické velké změny, dochází k postupnému osamostatňování dětí od rodičů a zároveň ke vzniku významnějších vztahů s vrstevníky obou pohlaví. V praktické části bakalářské práce byla využita metoda kvantitativního výzkumu založená na dotaznících vlastní konstrukce. Sociometrické šetření určující sociometrický status objasňuje hypotézy dotýkající se emoční charakteristiky u jednotlivých dětí. Získané informace by mohly sloužit pedagogům základních škol, výchovným poradcům, studentům pedagogických fakult a rodičům, kteří mají zájem o problematiku emoční charakteristiky u dětí s odlišným sociometrickým statusem z pohledu žákůcze
dc.format66
dc.format66
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectEmocecze
dc.subjectmalá společenská skupinacze
dc.subjectutváření skupincze
dc.subjectpozice ve skupiněcze
dc.subjectklima školní třídycze
dc.subjectvrstevnická skupinacze
dc.subjectsociometrický statuscze
dc.subjectsociometrie.cze
dc.subjectEmotioneng
dc.subjectsmall community groupeng
dc.subjectgroup formationeng
dc.subjectgroup positioneng
dc.subjectclassroom climateeng
dc.subjectpeer groupeng
dc.subjectsociometric statuseng
dc.subjectsociometry.eng
dc.titleEmoční charakteristika u dětí s odlišným sociometrickým statusem z pohledu žákůcze
dc.title.alternativeEmotional characteristics of children with different sociometric status from the point of view of pupilseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag47321
dc.description.abstract-translatedThis thesis deals with the emotional characteristic of children with different sociometric status from the pupils' point of view. The theoretical part is divided into two main chapters, it clarifies the key concepts, contains the knowledge and professional information related to the chosen topic. Since each individual is a unique and unrepeatable being, their emotional characteristic will also differ, especially in relation to a particular position in a particular peer group. Individual pupils occupy a certain sociometric status in the classroom, which is conditioned by many influences. Factors related to the sociometric position may also include emotional characteristics of pupils. The practical part is focused on children attending the second stage of elementary school. There is a certain relationship between members and they know each other well. This part of the thesis deals with the period characterized by major changes, the gradual segregation of children from parents and, at the same time, the creation of more significant relationships with peers of both sexes. In the practical part of the thesis the method of quantitative research based on questionnaires of its own construction was used. A sociometric survey determining the sociometric status illustrates the hypothesis concerning the emotional characteristics of each child. The information obtained could serve teachers of primary schools, educational counselors, students of pedagogical faculties and parents interested in emotional characteristics of children with different sociometric status from the viewpoint of pupils.eng
dc.date.accepted2017-09-18
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika - vychovatelstvícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeHricová, Alena


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam