Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorProcháska, Pavel
dc.contributor.authorProcházka, Václav
dc.date.accessioned2021-12-08T13:52:57Z
dc.date.available2021-12-08T13:52:57Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-05-05
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/34655
dc.description.abstractPráce je zaměřena na znalosti žáků maturitních ročníků oboru Zdravotnický asistent v oblasti první pomoci, kterou jako předmět absolvovali v rámci středoškolského vzdělání. Teoretickou část práce můžeme rozdělit do dvou segmentů. První pojednává o samotné první pomoci. Zde se rozebírají pravidla poskytování první pomoci, právní odpovědnosti a v neposlední řadě tato část popisuje nejčastější zdravotní komplikace, vyžadující neodkladné řešení. U každé je i popsán postup samotné první pomoci. Druhá část popisuje, jakým způsobem by měla být první pomoc vyučována a to jak v měřítku celé společnosti, tak i v rámci studia oboru Zdravotnický asistent. Nechybí zde ani problematika spojena se vzděláváním samotných lektorů první pomoci. Dále tato část obsahuje návrh nové koncepce, která by dle jejích autorů měla přinést významný pokrok do vzdělávání v oblasti první pomoci. V praktické části této bakalářské práce je proveden rozbor otázek dotazníku, který byl zadán žákům maturitních ročníků oboru Zdravotnický asistent středních zdravotnických škol v Jihočeském kraji. Tyto dotazníky byly předloženy studentům s cílem zmapovat úroveň teoretických znalostí první pomoci u studentů čtvrtého ročníku oboru zdravotnický asistent na středních zdravotnických školách v Jihočeském kraji. Dalším stanoveným cílem bylo odhalit nedostatky ve znalostech první pomoci u studentů čtvrtého ročníku oboru zdravotnický asistent na středních zdravotnických školách v Jihočeském kraji. Výsledky by měly posloužit vedení středních zdravotnických škol Jihočeského kraje, jako informativní zpětná vazba, která vypovídá o úrovni znalosti jejich žáků. Výzkum mimo jiné ukázal, že teoretické znalosti žáků maturitních ročníků oboru Zdravotnický asistent dosahují adekvátní úrovně, korelující s platnými učebními osnovami. Řada studentů má však ve svých znalostech významné nedostatky a to především v oblasti základní neodkladné resuscitace.cze
dc.format66 s. (112 825 znaků).
dc.format66 s. (112 825 znaků).
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectneodkladná resuscitacecze
dc.subjectošetřenícze
dc.subjectpostiženýcze
dc.subjectprvní pomoccze
dc.subjectzachráncecze
dc.subjectznalosticze
dc.subjectzraněnýcze
dc.subjectUrgent resuscitationeng
dc.subjecttreatmenteng
dc.subjectthe afflictedeng
dc.subjectfirst aideng
dc.subjectrescuereng
dc.subjectknowledgeeng
dc.subjectthe injuredeng
dc.titleZnalosti studentů středních zdravotnických škol v Jihočeském kraji v oblasti poskytování první pomocicze
dc.title.alternativeKnowledge of medical secondary school students in South Bohemian region in providing first aideng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag47511
dc.description.abstract-translatedMy thesis focuses on knowledge in the field of First Aid taken at pupils of the graduation year to be a Medical Assistant, which they studied as a subject in secondary education. The theoretical part of the thesis can be divided into two segments. The first one deals with first aid itself. Here we discuss first-aid rules, legal liability, and last but not least, this part describes the most common health complications that require urgent solutions. For each, the first aid procedure is described. The second part describes how the first aid should be taught, in society in general and also for professionals who study to become a Medical Assistant. There are also issues related to the training of first aid lecturers. This section also contains a proposal for a new concept that, according to its authors, should make significant progress in first aid education. In the practical part of this bachelor thesis the questions of the questionnaire are analyzed, the questionnaire was given to the pupils of the graduation year studying to be a Medical Assistant in secondary health schools in the South Bohemian Region. These questionnaires were submitted to students to map their level of theoretical knowledge of first aid. Another aim was to detect deficiencies in first aid knowledge of students in the fourth year of the medical assistant at secondary health schools in the South Bohemian Region. The results should be provided to the managements of secondary health schools of the South Bohemian Region as an informative feedback, which reflects the level of knowledge of their pupils. Among other things, research has shown that the theoretical knowledge of graduate Medical Assistant students reaches an adequate level correlating with valid curricula. However, many students have significant shortcomings in their knowledge, especially in the area of basic emergency resuscitation.eng
dc.date.accepted2017-06-13
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineZdravotnický záchranářcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace ve zdravotnictvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeBártlová, Sylva


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam