Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠvestková, Renata
dc.contributor.authorVopálková, Ludmila
dc.date.accessioned2021-12-08T13:52:58Z
dc.date.available2021-12-08T13:52:58Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-05-04
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/34657
dc.description.abstractTato práce se zabývá tématem využití konceptu bazální stimulace u dětí s postižením. Hlavním cílem práce je zjistit, jakým způsobem využívá konceptu bazální stimulaci Centrum BAZALKA, o. p. s. u dětí s postižením a jakých výsledků bylo u klientů dosaženo prostřednictvím bazální stimulace. Teoretická část práce se věnuje postižení. Dále je vymezen koncept bazální stimulace, historie jeho vzniku, vývoj konceptu bazální stimulace v České republice a uvedení centrálních cílů konceptu bazální stimulace. Podrobněji jsou dále popsány základní prvky bazální stimulace. V další kapitole jsou uvedeny jednotlivé způsoby realizace tohoto konceptu. V praktické části se autorka věnuje výzkumu využití konceptu bazální stimulace v Centru BAZALKA, o. p. s. Zvolena byla metoda kvalitativního výzkumu vedeného formou polostandardizovaných rozhovorů. Zjištěné informace byly dále tříděny metodou otevřeného kódování, následně byly diskutovány a vyvozeny dílčí závěry k jednotlivým tématickým okruhům výzkumu. Mezi zásadní závěry výzkumu odpovídající na stanovené výzkumné otázky patří zjištění, že bazální stimulace je v tomto zařízení relativně využívaná. Pro její kvalitní provádění je nezbytný vysoce individualizovaný přístup ke klientovi vyžadující kromě dostatku času také odbornost a zkušenost terapeuta, znalost konkrétních metod a schopnost kombinovat jednotlivé metody v omezeném čase. Právě nedostatek času a problematická až absentující zpětná vazba ze strany klienta byly identifikovány jako hlavní bariéry limitující personál v poskytování péče, které by byla více individualizovaná a která by umožnila plné využití metod bazální stimulace a dosažení maximálních přínosů pro klienta.cze
dc.format69 s., 6 s. příloh
dc.format69 s., 6 s. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectbazální stimulacecze
dc.subjectCentrum BAZALKAcze
dc.subjecto. p. s.cze
dc.subjectděti s postiženímcze
dc.subjectsomatická stimulacecze
dc.subjectvibrační stimulacecze
dc.subjectvestibulární stimulacecze
dc.subjectvnímánícze
dc.subjectpohybcze
dc.subjectkomunikacecze
dc.subjectbasal stimulationeng
dc.subjectCentre BAZALKAeng
dc.subjecto. p. s.eng
dc.subjecthandicapped childreneng
dc.subjectsomatic stimulationeng
dc.subjectvibration stimulationeng
dc.subjectvestibular stimulationeng
dc.subjectperceptioneng
dc.subjectmovementeng
dc.subjectcommunicationeng
dc.titleBazální stimulace a její využití u dětí s postiženímcze
dc.title.alternativeBasal stimulation and its application as a handicapped children supporteng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag47555
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis deals with the topic of basal stimulation and its application as a handicapped children support. The main aim is to find out how the concept of basal stimulation is being processed in the Centre BAZALKA, o. p. s. in taking care of handicapped children and what contributions have been reached by use of basal stimulation. The theoretical part deals with disability. Furthermore, the concept of basal stimulation is defined, the history and the development of the concept in the Czech republic is described, and the central goals of the concept of basal stimulation are presented. Subsequently the basic elements of basal stimulation are described detailed. In next part the particular ways of the application of this concept are stated. In the practical part, the author focuses on the research of the use of the concept of basal stimulation in the BAZALKA Center, o. p. s. The method of qualitative research conducted in the form of semi-standardized interviews is applied. The ascertained data were further sorted by the open encoding method, then the discussion was executed and partial conclusions on individual thematic areas of research were drawn. The key conclusions of the research relevant to given research issues include the finding that basal stimulation is relatively frequently used in this facility. For its high quality implementation, a highly personalized approach to the client is required. Besides the adequate time capacity, the expertise and experience of the therapist, the knowledge of specific methods and the ability to combine these methods within a limited time is highly needed. It is precisely the lack of time and the problematic or absent feedback from the client that have been identified as the main barrier limiting the therapeutists to provide the more individualized care that could allow the full use of basal stimulation methods and maximalize the benefit for the client.eng
dc.date.accepted2017-06-19
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika - vychovatelstvícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeMarková, Aneta


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam