Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠemberová, Jana
dc.contributor.authorKyslíková, Libuše
dc.date.accessioned2021-12-08T13:54:11Z
dc.date.available2021-12-08T13:54:11Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-05-04
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/34746
dc.description.abstractPředkládaná bakalářská práce je zaměřena na inkluzivní formu edukace. Práce je rozdělena do dvou částí- teoretické a empirické. Teoretická část je členěna do pěti kapitol, ve kterých jsou definovány základní pojmy, popsán vývoj, legislativní rámec a současná podoba inkluzivního vzdělávání v České republice s náhledem na základní školy praktické. Empirická část je zaměřena na postoj ředitelů, pedagogů a rodičů žáků k inkluzivnímu vzdělávání. Názory byly zjišťovány na základě kvalitativního výzkumu formou strukturovaných rozhovorů a to na dvou základních školách běžného typu v Kaplici a na Základní škole praktické v Kaplici a Českém Krumlově. V každé škole byli osloveni ředitelé a pedagogové. Následně byl s nimi proveden strukturovaný rozhovor s odlišnými otázkami. Dále se práce zaměřuje na rodiče žáků se speciálními vzdělávacími potřebami s cílem zjištění jejich náhledu na inkluzivní vzdělávání v souvislosti s jejich dětmi. Cílem této práce bylo podat nástin aktuální situace v oblasti inkluzivního vzdělávání se zaměřením na postoj ředitelů, pedagogů a rodičů žáků na obou typech škol, specifikace výhod, nevýhod a případně problémů, které školy aktuálně řeší a které s sebou inkluzivní vzdělávání přináší. V neposlední řadě také nástin případného dalšího vývoje v této oblasti. Ve výzkumném šetření se podařilo zjistit, že výzkumné skupiny se v mnohém názorově shodují. Podobně pak predikují budoucnost samotné inkluze. Tato bakalářská práce by měla přinést aktuální vhled do problematiky inkluzivního vzdělávání a zároveň by mohla sloužit jako případný studijní materiál nebo podnět pro další rozsáhlejší výzkum v této oblasti.cze
dc.format89 s. (131 732 znaků).
dc.format89 s. (131 732 znaků).
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectIntegracecze
dc.subjectinkluzecze
dc.subjectedukacecze
dc.subjectžáci se speciálními vzdělávacími potřebamicze
dc.subjectpodpůrná opatření.cze
dc.subjectIntegrationeng
dc.subjectinclusioneng
dc.subjecteducationeng
dc.subjectpupils with special educational needseng
dc.subjectsupport measures.eng
dc.titleInkluzivní pedagogika jako edukační konceptcze
dc.title.alternativeInclusive education as an educational concepteng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag51050
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis is focused on an inclusive form of education. The thesis is divided into two parts - theoretical and empirical. The theoretical part is divided into five chapters, which define basic concepts, describe the development, the legislative framework and the current view of the inclusive education in the Czech Republic with a preview on practical elementary schools. The empirical part focuses on the attitude of the principals, teachers, and parents of pupils towards the inclusive education. Opinions were based on the qualitative research via the form of structured interviews performed at two common primary schools in Kaplice and at the primary practical school in Kaplice and Český Krumlov. In each school, principals and teachers were addressed. The structured interview, including different questions, was conducted subsequently. Furthermore, the thesis also focuses on parents of pupils with special educational needs to find out their preview at the inclusive education related to their children. The aim of this thesis was to outline the current situation in the area of the inclusive education focusing on the attitude of the principals, teachers and parents of pupils at both types of schools. Further the specification of and possible the advantages, disadvantages problems that schools are currently dealing with the inclusive education. Moreover, this thesis also gives an outline of any further developments in this area. In the research, we have figured out that research groups have almost the same opinion. Likewise, they predict the future of inclusion in the same way. This bachelor thesis should provide a current insight into the issue of an inclusive education and at the same time serve as a possible study material or incentive for further extensive research in this field.eng
dc.date.accepted2017-06-21
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika - vychovatelstvícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeMarková, Aneta


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam