Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorWiererová, Jana
dc.contributor.authorSedláková, Tereza
dc.date.accessioned2021-12-08T13:54:17Z
dc.date.available2021-12-08T13:54:17Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-08-14
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/34752
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá svalovými dysbalancemi, jejich výskytem a vývojem u studentů fyzioterapie v průběhu jejich bakalářského studia. Práce se skládá z části teoretické a praktické. V teoretické části je popsána stavba a funkce svalu, řízení motoriky, jednotlivé svalové dysbalance, svalové řetězce, pohybové stereotypy, programy, stabilizační systém, vznik funkčních poruch a jejich řetězení. Praktická část obsahuje kazuistiky čtyř respondentů. U vybraných studentů fyzioterapie byl proveden kineziologický rozbor a cílená terapie. Byl zmapován progres svalových dysbalancí těchto studentů, od 1. do 3. ročníku jejich studia. Výsledky byli porovnány s měřením před a po terapii společně s výsledky z 1. ročníku. Cílem bakalářské práce bylo zmapovat výskyt svalových dysbalancí u studentů fyzioterapie a porovnat změny svalových dysbalancí těchto studentů v průběhu jejich bakalářského studia před a po působení terapie. K dosažení vytyčených cílů byla využita kvalitativní forma výzkumu, které se účastnili 4 respondenti. Sběru dat bylo dosaženo polostrukturovaným dotazníkem, kineziologickým rozborem, rozhovorem s respondenty a sekundárně analýzou získaných dat. U tří respondentů ze čtyř došlo k větším či menším pozitivním změnám ve vývoji svalových dysbalancí od 1. do 3. ročníku, a to bez zásahu jiného fyzioterapeuta. Porovnáním svalových dysbalancí před a po terapii byli zjištěny pozitivní změny u tří studentů. Jedna z respondentek v době vyšetření i terapie trpěla dlouhodobými gynekologickými obtížemi. Zřejmě z toho důvodu u ní nedošlo během terapie k příznivým změnám v pohybového aparátu. Bakalářská práce může sloužit jako edukace studentům, zdravotnickým pracovníkům i laické veřejnosti. Může pomoci zlepšit informovanost o svalových dysbalancí a posloužit jako ukázka jejich terapeutického řešení. Může být též použita jako podklad k dalšímu výzkumu.cze
dc.format75 s. (81 513 znaků)
dc.format75 s. (81 513 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectsvalové dysbalance; fyzioterapie; léčba; pohyb; svaly; studenti fyzioterapiecze
dc.subjectmuscle disbalances; physiotherapy; treatment; movement; students of physiotherapyeng
dc.titlePorovnání změn svalových dysbalancí u studentů fyzioterapie v průběhu jejich bakalářského studiacze
dc.title.alternativeThe comparison of muscle imbalance changes in students of physiotherapy during their Bachelor´s studieseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag51095
dc.description.abstract-translatedBachelor thesis describes muscle disbalances, their occurrence and development in students of physiotherapy during their bachelor study. This study contains theoretical and practical parts. Theoretical part describes structure and functions of a muscle, motor control, single muscle disbalances, muscle chains, motor stereotypes, programs, stabilization system and creation of malfunctions and their chaining. Practical part contains case reports of four respondents. Kinesiological analysis and targeted therapy were done for selected students. The progress of muscle disbalances had been mapped from first to third year of their study. Results of measurements before and after therapy and results from the first year were compared. The aim of the study was to map the occurrence of muscle disbalances of physiotherapy students and to compare the changes of these disbalances before and after the therapy. To achieve defined objectives the qualitative form of research was used and four respondents participated. To obtain all data, semi-structured questionnaire, kinesiological analysis, interview with respondents and secondary data analysis were used. There were found smaller or bigger positive changes without the help of physiotherapist at three out of four respondents. Positive changes were noticed after comparison of results before and after the therapy with three students. One of the respondents had been suffering from gynaecological troubles at the time of the measurement as well as during the therapy. That could be the reason why there were no positive changes in her musculoskeletal system. The bachelor thesis can serve as educational material for students, healthcare workers as well as general public. It can help to improve awareness of muscle disbalances and serve as an example of their therapeutic solution. The thesis can be used as a base for further research.eng
dc.date.accepted2017-09-20
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineFyzioterapiecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace ve zdravotnictvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeMusil, David


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam