Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMotlová, Lenka
dc.contributor.authorLáska, Marie
dc.date.accessioned2021-12-08T13:57:31Z
dc.date.available2021-12-08T13:57:31Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-08-17
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/34891
dc.description.abstractBakalářské práce se zabývá možností využití jógy u dětí s mentálním postižením v kontextu rehabilitace. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol. V první kapitole se věnuji obecně mentálnímu postižení, jeho kvalifikaci a vzniku. Druhá kapitola definuje koordinovanou rehabilitaci, její význam a použití. Třetí kapitola popisuje pojem jóga, její principy a historii. Zmínka je tu i o využití jógy v kontextu koordinované rehabilitace a její účinky na lidský organismus. Jsou zde přiblíženy jógové techniky a jejich využití. Výzkumná část byla zpracována formou kvalitativním výzkumu. Použitými technikami bylo zúčastněné pozorování, které bylo realizováno autorkou bakalářské práce u 3 dětí s mentálním postižením. Výzkum byl prováděn v Domově pro osoby se zdravotním postižením Nováček od září 2015 do května 2017. Dále případové studie, na jejichž základě byl získáván u jednotlivých zkoumaných případů hloubkový popis a byl sledován jejich vývoj s příslušnými procesy. Další technikou byla technika polostrukturovaného rozhovoru, který byl proveden s vrchní sestrou a fyzioterapeutkou zdravotního oddělení. Data získaná z polostrukturovaných rozhovorů pracovníků zdravotního oddělení, byla vyhodnocena metodou otevřeného kódování. Výsledkem výzkumu je detailně zpracovaná metodika jógového sezení, kterou lze využít pro všechny stupně mentálního postižení a může sloužit jako návod, jak jógu praktikovat v pobytových Sociálních službách. Podle mých zkušeností a za předpokladu pravidelného cvičení, jóga pozitivně ovlivňuje fyzický i psychický stav dítěte. Na základě provedených rozhovorů s pracovnicemi zdravotního oddělení, kde byl výzkum prováděn, vyplývá, že jóga má důležité místo v rehabilitačním programu.cze
dc.format88 s.
dc.format88 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectRehabilitacecze
dc.subjectkoordinovaná rehabilitacecze
dc.subjectmentální postiženícze
dc.subjectjógacze
dc.subjectmanuál jógového sezenícze
dc.subjectpobytové sociální službycze
dc.subjectkombinované postiženícze
dc.subjectRehabilitationeng
dc.subjectco-ordinated rehabilitationeng
dc.subjectmental disabilityeng
dc.subjectyogaeng
dc.subjecthandbook of yoga sessioneng
dc.subjectlong stay welfare centreeng
dc.subjectwelfare centreeng
dc.subjectcombined disabilityeng
dc.titleRealizování jógy u dětí s mentálním postižením v kontextu koordinované rehabilitacecze
dc.title.alternativeYoga Realization of Children With Mental Disability in Context of Coordinated Rehabilitationeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag51505
dc.description.abstract-translatedThe thesis focus on any possibilities how to apply yoga for children with special needs into co-ordinated rehabilitation. It also notices the benefits of yoga to physical and mental conditions of the child with special needs. The theoretical part is divided into three chapters. The first chapter is generally dedicated to the mental disabilities, its classification and its genesis. The second chapter defines the co-operated rehabilitation itself and It describes the kinds of rehabilitation. The third chapter view the yoga in the context of the co-operated rehabilitation. There is a description of yoga history, the principles of yoga and its influence on the human body and also on the children's body. I also devote this chapter to the yoga techniques which can be apply in the co-ordinated rehabilitation. The empirical part came from the quality research.The first tool of this research was the participating observation of three girls, which was done by the author of the thesis. The research was realized in the institution for disable people Nováček from September2015 to May 2017. The second tool of research was the case study, which help to obtain deep characterization of the case studies and at the same time it was observed how the case studies were developing with own specific process. The last used tool was the half-sturctured interview with two employes of the health care department which was evaluated by the method Open coding. The result of the research is the detailed manual of the yoga session which is suitable for all levels of the mental disability and can be used as the instructions how to apply yoga in the context of the co-ordinated rehabilitation in all types of long stay institutions for children with special needs.The research proved the positive benefits of yoga to physical and mental conditions of the child with special needs. The employes acknowledge in the interview that yoga take an important part in the co-ordinated rehabilitation plan and should be ranked among standard tools of the rehabilitation.eng
dc.date.accepted2017-09-06
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniorycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeBrůhová, Šárka


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam