Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorJankovský, Jiří
dc.contributor.authorKisby, Hana
dc.date.accessioned2021-12-08T13:57:38Z
dc.date.available2021-12-08T13:57:38Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-05-04
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/34895
dc.description.abstractBakalářská práce se ve své teoretické části zabývá problematikou školní integrace. Popisuje termíny související s integrovaným vzděláváním, faktory ovlivňující jeho úspěšnost, a v neposlední řadě vymezuje legislativní základ týkající se vzdělávání osob se zdravotním postižením. Jeho součástí je organizace a formy vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, systém speciální pedagogické podpory, úloha asistenta pedagoga a jeho hlavní činnosti. Poslední kapitola obsahuje charakteristiku zdravotního postižení vybraných integrovaných žáků. Praktická část je zaměřena na kazuistiky vybraných integrovaných žáků. Popisuje diagnostiku, průběh a vývoj jejich postižení od narození, po současnost. Zabývá se působením těchto žáků v třídním kolektivu a jejich výkony, možnostmi a limity ve vzdělávání. V neposlední řadě mapuje jejich rodinné zázemí a postoj rodičů a učitelů ke školním povinnostem představujícím zvýšené nároky neodlučitelně spjaté s integračním procesem. Pozornost je věnována přínosu společného vzdělávání, jak pro samotného žáka se zdravotním postižením, tak pro třídu, do které byl integrován. Výzkum byl realizován pomocí analýzy osobní dokumentace, pozorováním a rozhovorů s integrovanými žáky, jejich rodiči, učiteli a spolužáky. Z celkového šetření vyplývá, že úspěšnost školní integrace závisí na celé řadě faktorů, z nichž snad za nejzásadnější můžeme považovat osobnost učitele, jako klíčové osoby při zprostředkovávání nejen vědomostí, ale i vzájemných interakcí mezi zdravými dětmi a dětmi s postižením.cze
dc.format66 s. (116 483 znaků)
dc.format66 s. (116 483 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectintegracecze
dc.subjectinkluzecze
dc.subjectžák se speciálními vzdělávacími potřebamicze
dc.subjectpodpůrná opatřenícze
dc.subjectIVPcze
dc.subjectasistent pedagogacze
dc.subjectintegrationeng
dc.subjectinclusioneng
dc.subjectSEN pupileng
dc.subjectsupportive measureseng
dc.subjectIEPeng
dc.subjectteacher assistanteng
dc.titleAnalýza příkladů úspěšné školní integrace u žáků základní školy ve městě Tábor a přilehlém okolícze
dc.title.alternativeSupporting children with special educational needs and disabilities: examples of good practice at primary and lower secondary schools in and around Táboreng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag51567
dc.description.abstract-translatedThe theoretical part of this dissertation deals with the issue of special needs integration. It provides explanations of terms concerning special needs education whilst examining factors that could influence its success rate. Moreover, it specifies the legislative basis regarding the education of people with special educational needs. This includes the organisation of special educational provision and its types, the system of SEN support, the role of teaching assistants and their major responsibilities. The closing chapter consists of disability profiles of selected SEN pupils. The practical part is devoted to the casuistry of selected SEN pupils. It describes the diagnosis, course and progress of their disability from birth to present day and looks at how they interact with classmates as well as their educational performance, possibilities and limits. Moreover, it examines their family background and attitudes of parents and teachers towards their school duties, which present the increased demands so closely linked with the SEN process. Attention is drawn to the benefits of inclusive education for both pupils with disabilities themselves and for classes they are integrated into. Research took the form of personal document analysis, observation and interviews with the SEN pupils, their parents, teachers and classmates. In effect, the investigation implies that the success of special needs integration depends on a whole range of factors, perhaps the most crucial being the teacher's personality. This is of vital importance for managing both knowledge transfer and mutual interaction between mainstream children and children with disabilities.eng
dc.date.accepted2017-06-21
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika - vychovatelstvícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereePrázdná, Radka


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam