Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPrázdná, Radka
dc.contributor.authorKahudová, Radka
dc.date.accessioned2021-12-08T13:57:58Z
dc.date.available2021-12-08T13:57:58Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-05-04
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/34906
dc.description.abstractÚstředním tématem bakalářské práce jsou pohybové aktivity u dětí se zrakovým postižením v předškolním věku. Práce je rozdělena na dvě základní části. Jedná se o část teoretickou a praktickou. První část je věnována zrakovému postižení, jeho definici, klasifikaci i nejčastějším zrakovým vadám a onemocněním. Tato část se dále zabývá zvláštnostmi ve vývoji dítěte se zrakovým postižením a předškolním vzděláváním. V neposlední řadě jsou zde uvedena specifika právě předškolního vzdělávání dětí se zrakovým postižením a specifika pohybových aktivit u těchto dětí. Cílem teoretické části je především představit problematiku rozvoje pohybových činností v souvislostech se zrakovým postižením. Praktická část vychází z poznatků teoretické části a jejím ústředním cílem je návrh instrukčního materiálu. Pro naplnění formulovaného cíle praktické části bakalářské práce byly využity techniky kvalitativního šetření, které předcházely tvorbě instrukčního materiálu. Konkrétně byla provedena analýza dokumentů a polostrukturovaný rozhovor. Respondenty byli pedagogové z mateřské školy (dále jen MŠ) pro děti se zrakovým postižením, kteří mají osobní zkušenosti, co se týká práce s dětmi se zrakovým postižením. Na základě těchto šetření byl vytvořen instrukční materiál, který představuje soubor pohybových her pro děti se zrakovým postižením. Soubor pohybových her poslouží jako instrukční materiál mateřským školám pro děti se zrakovým postižením, integrovaným dětem se zrakovým postižením do škol v hlavním vzdělávacím proudu, jejich učitelům, ale také rodičům těchto dětí.cze
dc.format53 s.
dc.format53 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectDítě se zrakovým postiženímcze
dc.subjectpředškolní věkcze
dc.subjectspecifika motorického vývojecze
dc.subjectpředškolní vzdělávánícze
dc.subjectpohybová aktivitacze
dc.subjectVisually impaired childeng
dc.subjectpreschool ageeng
dc.subjectspecifics features of motor developmenteng
dc.subjectpreschool educationeng
dc.subjectphysical activityeng
dc.titlePohybové aktivity u dětí se zrakovým postižením v předškolním věkucze
dc.title.alternativeFitness Activities for Preschool Aged Vision Impaired Childreneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag51590
dc.description.abstract-translatedThe major topic of my bachelor thesis are physical activities for preschool children who are blind or visually impaired. My work consists of two basic parts, the theoretical and practical section. The first part deals with visual impairment, its definition, classification and the most common types of sight disorders and eye diseases. It also focuses on specific features of development of visually impaired children and preschool education. Last but not least it also states the particularities typical for preschool education of visually impaired children and their physical activities. The main goal of the theoretical part is to introduce the problems and needs of development of physical activities (motor development) in context with various types of sight diability. The practical part of my work is based on the knowledge from the theoretical section and its main goal is to suggest an instruction manual. In order to meet the above mentioned goal of the practical section of my bachelor thesis, I had used methods of qualitative research before, finally, I focused on creating the instruction manual. To be more specific, I had used analysis of available documents and semi-structured interviews. The respondents were teachers from a kindergarten for visually impaired children, who have personal experience in working with these children. Building on the above mentioned data I created an instruction manual consisting of a set of physical games for visually impaired children. This set is aimed to serve as a collection of instructions for kindergartens for children with visual disabilities, visually impaired children integrated at mainstream schools, their teachers and also the parents of these children.eng
dc.date.accepted2017-06-21
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika - vychovatelstvícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeJánský, Petr


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam