Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorHradilová, Tereza
dc.contributor.authorŠkopková, Radka
dc.date.accessioned2021-12-08T13:57:59Z
dc.date.available2021-12-08T13:57:59Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-08-18
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/34907
dc.description.abstractCílem této bakalářské práce je na podkladě teoretických východisek vytvořit didaktickou pomůcku dle principů Marie Montessori, která by podpořila rozvoj jazykových kompetencí u dětí s vývojovou dysfázií. Analýzou sesbíraných dat zjistit, na jakou oblast rozvoje jazykových kompetencí by měla být pomůcka zaměřena. Novou pomůcku vytvořit tak, aby splňovala základní požadavky Montessori pedagogiky a následně ukázat dětem, a později i rodičům, jak se vytvořenou pomůckou pracuje. K dosažení stanovených cílů je zvoleno kvalitativního šetření. Výsledkem mé práce jsou nově vytvořené pomůcky zaměřené na nácvik pojmů velikostí (velký menší nejmenší, malý větší největší), barev, předložkových vazeb (nad, pod, v, vedle, mezi) a procvičování sluchového rozlišování. S pomůckami je vhodné pracovat v určeném pořadí, tedy nejprve procvičovat přídavná jména a poté předložky, abychom mohli tvořit krátké a srozumitelné věty. Všechny tyto pomůcky jsou motoricky aktivní a byly vytvořeny ve třech provedeních. Chlapci pracovali s pomůckami systematicky, dokázali si je správně připravit, soustředěně pracovat a práci dokončit. Jejich výkon byl ovlivněn opakováním činnosti, koncentrací se na práci, atraktivitou jednotlivých pomůcek, ale i únavou a okolním děním v centru. Na základě šetření bylo zjištěno, že jazykové kompetence u dětí s vývojovou dysfázií lze rozvíjet i pomocí Montessori pomůcek.cze
dc.format79
dc.format79
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectZdravotní postiženícze
dc.subjectvývojová dysfáziecze
dc.subjectjazykové rovinycze
dc.subjectporucha pozornosticze
dc.subjectMontessori pedagogika.cze
dc.subjectDisabilityeng
dc.subjectdevelopmental dysphasiaeng
dc.subjectlinguistic levelseng
dc.subjectAttention deficit disordereng
dc.subjectMontessori pedagogy.eng
dc.titleVyužití montessori pomůcek pro rozvoj jazykových kompetencí u dětí se zdravotním pojištěním.cze
dc.title.alternativeMontessori Tools Use for Development of Language Competences Children with Disabilities.eng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag51591
dc.description.abstract-translatedThe aim of this bachelor thesis is to create didactic guidance according to the principles of Marie Montessori, who would support verbal development at children suffering from dysphasia. Data collected during analysis will be used to support decision which domains the guidance should be focused on. The guidance will be then created so it meets Montessori pedagogy requirements and will be shown to parents afterward. A qualitative survey is selected to achieve the objectives set. Results of practical part consist of multiple tools enhancing evaluation of the object size (big smaller - the smallest, small bigger - the biggest), colours, prepositions (above, bellow, in, besides, in between) and hearing comprehension. It is recommended to work with tools in predefined order and to begin with colours rather than with prepositions. All tools are motive active and built in three versions. Testing subjects worked with tools systematically, could focus on the task and finish the task successfully. Their performance was influenced by repeating activities and tools attractiveness as well as tediousness and surrounding environment. In conclusion, the investigation proved that verbal development at subjects suffering from dysphasia can be enhanced using Montessori tools.eng
dc.date.accepted2017-09-19
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika - vychovatelstvícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereePrázdná, Radka


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam