Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPrázdná, Radka
dc.contributor.authorBrtníková, Veronika
dc.date.accessioned2021-12-08T13:58:09Z
dc.date.available2021-12-08T13:58:09Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-08-18
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/34912
dc.description.abstractBakalářská práce zpracovává téma Kompenzačních pomůcek pro osoby se zrakovým postižením a specifikům jejich dostupnosti. Cílem bakalářské práce je na podkladě realizovaného kvalitativního šetření zjistit, jaký přístup mají firmy distribuující kompenzační pomůcky v České republice ke svým klientům a zda poskytují nějaké další služby nad rámec prodeje pomůcek. V souladu s výše vymezenými cíli byly formulovány dvě výzkumné otázky: 1) Poskytují firmy prodávající kompenzační pomůcky pro osoby se zrakovým postižením nějaké služby? 2) Jaký přístup mají tyto firmy ke svým klientům? Práce je členěna do dvou částí, a to na teoretickou a praktickou. Teoretická část obsahuje čtyři základní, stěžejní bloky. První z nich zmiňuje samotnou klasifikaci zrakových vad a osob se zrakovým postižením, u kterých se následně aplikují kompenzační pomůcky. V druhé kapitole se práce věnuje kompenzaci jako takové a smyslům, které mohou částečně nahrazovat zrak. V třetí části jsou kompenzační pomůcky klasifikačně rozděleny a následně popsány. V posledním bloku se práce zaměřuje na systém služeb u organizací, které se snaží pomáhat osobám se zrakovým postižením v české republice. V praktické části jsou charakterizovány cíle práce, metodika šetření, techniky sběru dat. K naplnění cílů praktické části byla použita kvalitativní analýza. Technikou sběru dat byly hloubkové rozhovory a analýza obsahu webových stránek. Výzkumným šetřením bylo zjištěno, že firmy distribuující kompenzační pomůcky usilují o co největší propagaci firmy, aby nejen příslušné organizace, ale i osoby se zrakovým postižením o jejich firmě měly co nejlepší informace a dostaly se do podvědomí. Dělají vše pro dobro svého klienta a snaží se mu poskytnout co nejlepší servis. Chtějí, aby klienti byli spokojeni a případně je mohli doporučit další klientele. Díky tomu může firma růst.cze
dc.format73 s. (109 044 znaků)
dc.format73 s. (109 044 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectKompenzační pomůckycze
dc.subjectkompenzacecze
dc.subjectzrakové postiženícze
dc.subjectsystém služebcze
dc.subjectfirmycze
dc.subjectCompensative aidseng
dc.subjectcompensationeng
dc.subjectvisual impairmenteng
dc.subjectservice systemeng
dc.subjectcompanieseng
dc.titleKompenzační pomůcky pro osoby se zrakovým postižením a specifika jejich dostupnosticze
dc.title.alternativeCompensation aids for people with visual disability and the specifics of their availabilityeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag51605
dc.description.abstract-translatedThe topic of this bachelor's thesis is Compensative aids for people with visual disability and and the specifics of their availability. The aim of this research is to determine clients approach of companies distributing compensative assistive devices in Czech Republic on the basis of qualitative study and also any other company offers except of this device purchase. According to the goals above the two questions of the research were stated: 1) Do compensative assistive devices purchasing companies render any services? 2) What is the companies client approach? The study is divided into two parts - theoretical and practical. Theoretical one includes four main basic units. The first unit applies to classification of visual impairments and person with visual impairments using compensative assistive devices because of disease. The second unit is devoted to amends as it is and senses partly replacing sense of vision. In the third unit compensative assistive devices are classified and described. In the last unit the study is focused on service scheme and system of companies rendering services to person with visual impairments in Czech Republic. In the practical part the characteristics of the aim, methods of research, methods of data gathering are given. To reach the aim of the practical part the qualitative analysis was used. The method of data gathering were open debates and websites. The undertook study showed that companies distributing compensative assistive devices apply to the best advertising companies not only appropriate organizations but also person with visual impairments to know a thing about them. This companies do their best and try to afford the highest quality service to their clients. Fair enough this companies want clients to be satisfied and recommend them further. Due to it companies may rise.eng
dc.date.accepted2017-09-18
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika - vychovatelstvícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeJánský, Petr


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam