Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠesták, Jan
dc.contributor.authorJakšičová, Kateřina
dc.date.accessioned2021-12-08T13:58:20Z
dc.date.available2021-12-08T13:58:20Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-05-04
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/34918
dc.description.abstractOtázky a problémy týkající se výchovy dětí jsou součástí každodenního života. Denně se objevují nové publikace, internetové stránky nebo populární časopisy, které široké veřejnosti radí a doporučují, jak nejlépe vychovat děti. Tato všeobecná doporučení však nejsou vhodná pro děti, u kterých se vlivem neadekvátní výchovy, poruch centrálního nervového systému nebo sociálního prostředí objevila některá z poruch chování. Tito jedinci jsou společností vnímáni velice negativně a jejich počet v posledních letech narůstá. Pokud není porucha chování přijatelným způsobem kompenzována, existuje možnost, že jsou nakonec děti umístěny do zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy, kde je tým odborníků vede k osvojení správných vzorců chování. V České republice existuje několik typů těchto zařízení, jež se věnují převýchově. V průběhu resocializačního procesu velmi důležitou roli hraje speciální pedagog - etoped. Pole působnosti těchto odborníků je velmi široké a v kooperaci s ostatními pracovníky je zodpovědný za úspěšné opětovné zařazení jedince do společnosti. Hlavním úkolem etopeda/ky je s dětmi navázat vztah a dokonale je poznat. Etoped/ka v zařízení tak přebírá rodičovskou roli, která jim mnohdy v původním prostředí chybí. Následně pak tvoří individuální program rozvoje osobnosti, od kterého se odvíjí převýchovný proces dítěte. Tento program vede k osvojení adekvátních vzorců chování, které jsou přijatelné pro dítě i běžnou společnost mimo zařízení.cze
dc.format84 s. (123 156 znaků)
dc.format84 s. (123 156 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectEtoped; ústavní a ochranná výchova; dětský domov se školou; poruchy chovánícze
dc.subjectchild behavioral; constitutional protection and education; a children's home with school; behavioral disorderseng
dc.titleRole etopeda v dětském domově se školoucze
dc.title.alternativeRole of Child behavioral psychologist in a children's home to schooleng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag51722
dc.description.abstract-translatedThe questions and problems concerning the upbringing of children are a part of everyday life. Every day, there are new publications, websites or popular magazines that advise the general public and recommend how to raise children in the best way. These general recommendations are not suitable for children who, due to inadequate education, central nervous system disorders or social environment, suffer from some of behavioral disorders. These individuals are very negatively perceived by society and their number is increasing in the recent years. If the behaviour disorder is not acceptably compensated, there is the possibility that the children are eventually placed in educational facilities for institutional and protective care, where a team of experts led them to the adoption of appropriate patterns of behaviour. In the Czech Republic, there are several types of these facilities, which are engaged in re-education. In the resocialization process, a very important role is performed by a special education teacher a child behavioural psychologist. The scope of these professionals is very wide and, in cooperation with other professionals, responsible for the successful inclusion into society. The main task of the child behavioural psychologist is to establish a relationship with the children and also to percectly know them. A child behavioural psychologist in the facility replaces the parental role, which is often absent in the original environment. Subsequently, the program consists of individual personality development, which determines the process of re-education of the child. This program leads to the adoption of behaviour acceptable to both the child and a normal society outside the facility.eng
dc.date.accepted2017-06-19
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika - vychovatelstvícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeLidralová, Jitka


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam