Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorNováková, Dita
dc.contributor.authorDědičová, Kristýna
dc.date.accessioned2021-12-08T14:00:13Z
dc.date.available2021-12-08T14:00:13Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-05-15
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/34989
dc.description.abstractNádorová onemocnění jsou považována za jednu z nejčastějších příčin úmrtí na celém světě. Prevence nádorových onemocnění by měla být součástí života a péče o zdraví u každého člověka. Teoretická část práce se zabývá klasifikací jednotlivých druhů prevence, ve smyslu jejího rozdělení na primární, sekundární, terciální a kvartérní prevenci. Empirická část práce řeší dva cíle: Zjistit, jak je populace České republiky informována o prevenci nádorových onemocnění a zjistit, jakým způsobem všeobecné sestry poskytují informace o prevenci nádorových onemocnění. V diplomové práci byla použita kombinace kvalitativního a kvantitativního výzkumného šetření. Kvantitativní forma výzkumného šetření byla založena na průzkumu mínění vzorku populace České republiky týkajícího se informovanosti o prevenci nádorových onemocnění. V této části šetření byl použit dotazník vlastní konstrukce. Kvalitativní výzkum měl za cíl zjistit, jakým způsobem všeobecné sestry poskytují informace o prevenci nádorových onemocnění. Výsledky ukázaly, že většina sester se snaží poskytovat pacientům ucelené informace ať už samostatně nebo ve spolupráci s lékařem. Dále se prokázalo, že sestry za nejdůležitější formu edukace považují verbální komunikaci s pacientem, v jejímž rámci se snaží poskytovat pacientovi pokud možno komplexní informace. Z výzkumného šetření také vyplývá, že informovanost veřejnosti o nutnosti prevence onkologických onemocnění je poměrně vysoká, nicméně je zde ještě prostor ke zlepšení. Přínos této práce pro praxi je dán jejím výstupem, odborným článkem, který vychází z poznatků získaných výzkumným šeřením, které mohou být přínosem pro sestry, jiný zdravotnický personál a studenty zdravotních škol.cze
dc.format80 s.
dc.format80 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectprevencecze
dc.subjectošetřovatelská péčecze
dc.subjectzdravícze
dc.subjectnádorové onemocněnícze
dc.subjectživotní stylcze
dc.subjectkomunikacecze
dc.subjectpreventioneng
dc.subjecthealth careeng
dc.subjecthealtheng
dc.subjectneoplastic diseaseeng
dc.subjectlifestyleeng
dc.subjectcommunicationeng
dc.titleMožnosti uplatnění všeobecné sestry v rámci prevence nádorových onemocněnícze
dc.title.alternativePossibilities of the general nurse within a process of the neoplastic diseases' prophylaxiseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag50903
dc.description.abstract-translatedNeoplastic diseases are considered as one of the most frequented reasons of death among the world population. A prophylaxis of these diseases should be a part of life of each one human. A theoretical part of this work deals with classification of particular types of prevention in the way of how to divide the prevention into primary, secondary, thertiary and quarteriary prevention. An empiric part of the work addresses two aims: To find how the Czech population is informed about the prevention of cancer diseases and to research how nurses advise their patients on the prophylaxis of those diseases. There was used a combination of a qualitative and a quantitative survey for the dissertation. The quantitative form of survey was based on an inquiry of sample of Czech Republic's population. This surge was aimed for finding out the knowledge about a prevention of cancer diseases among this population. There, in this part of th survey, was used an originally created questionnaire. The qualitative survey aimed for founding out how nurses provide the information about a prophylaxis of neoplastic diseases. Results of this inquiry have displayed that the majority of nurses strive to provide their patients with the complex information, either on their own or in the collaboration with a physician. Next, there was proved that nurses consider the most important form of a patient's education is a verbal communication with the patient; under the terms of this kind of education is the patient provided by appropriate information. Results of the inquiry display among others that the public awareness of a neoplastic-diseases' prevention is relatively high, nonetheless, there is still a space for an improvement in this way. A contribution of this work is characterized through its output an article. The article involves a summary of knowledge which has been gained using survey of this work. These pieces of knowledge could get contributive for work of nurses, nursing and paramedical staff as well as for student of nurse schools.eng
dc.date.accepted2017-06-13
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineOšetřovatelství ve vybraných klinických oborech - modul vnitřní lékařstvícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programOšetřovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeStasková, Věra


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam