Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMichalcová, Lenka
dc.contributor.authorSyrovátka, Radim
dc.date.accessioned2021-12-08T14:00:20Z
dc.date.available2021-12-08T14:00:20Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-05-15
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/35006
dc.description.abstractCílem práce bylo vytvořit výukový materiál na tématiku ochrany obyvatelstva za použití interaktivního 3D simulátoru. Pro vytvoření výukového materiálu bylo důležité vytvořit povodňový scénář pomocí analýzy různých povodňových zpráv. Sestavený scénář byl následně nasimulován prostřednictvím 3D simulátoru, v němž bylo nutné pracovat se skriptovacím jazykem, vytvořeným speciálně pro vytváření scénářů povodní, který pracuje v enginu Unity a byl použit programovací jazyk C# ("C sharp"). Součástí výukového materiálu měly být otázky z oblasti povodní doplňující celou problematiku. Tato možnost byla znemožněna ze strany vývojářů programu, a proto byla pro tyto otázky dodatečně zvolena forma dotazníků, čímž byla zjišťována informovanost studentů oborů ve studijním programu Ochrana obyvatelstva na Ústavu radiologie, toxikologie a ochrany obyvatelstva Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Výsledky dotazníkového šetření byly zpracovány formou grafů pomocí programu Microsoft Excel 2010. Pro zhodnocení dobré informovanosti studentů byla dle Paretova principu stanovena hranice 80 % správných odpovědí. U samotného 3D simulátoru by bylo vhodné provést úpravy týkající se manipulace s osobami a dopravními prostředky, ale také vyřešit problémy s ukládáním simulovaného scénáře, kdy docházelo k jeho přeskupení a následné nemožnosti provedení požadovaných kroků scénáře. Informovanost studentů nepřesáhla stanovenou hranici 80 % správných odpovědí, a tudíž předpokládám, že původní záměr s umístěním otázek do výukového materiálu by byl přínosný a řešená problematika by byla doplněna o důležité informace.cze
dc.format167 s.
dc.format167 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectVýukový materiálcze
dc.subject3D simulátorcze
dc.subjectsimulační programycze
dc.subjectpovodněcze
dc.subjectochrana obyvatelstvacze
dc.subjectEducational materialeng
dc.subject3D simulatoreng
dc.subjectsimulation programeng
dc.subjectfloodseng
dc.subjectcivil protectioneng
dc.titleTvorba výukového materiálu v prostředí 3D simulátorucze
dc.title.alternativeCreation of educational material in the environment of 3D simulatoreng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag51015
dc.description.abstract-translatedThe aim of this piece of work was to make a teaching program concerning civil protection using interactive 3D simulator. To create this teaching material, it was important to develop a flood scenario by means of analysing various flood news. The compiled scenario was afterwards simulated by way of 3D simulator in which it was necessary to work with a script language created especially for making flood scenarios which works in Unity engine, and another programming language C# ("C sharp") was used. Questions regarding flood problems completing the whole issue were supposed to be a part of the teaching material. This eventuality was made impossible because of program developers and that is why a questionnaire method was subsequently chosen. Through this way knowledge of the students studying in the study program Civil Protection in The Department of Radiology, Toxicology and Civil Protection in University of South Bohemia in České Budějovice was found out. The results of the questionnaire survey were processed by means of Microsoft Excel 2010 program. According to Paret principle, for evaluating good awareness of the students a limit of 80% of correct answers was determined. As far as the 3D simulator is concerned it would be suitable to make some modifications regarding manipulation with people and means of transport, and also to solve problems with saving the simulated scenario as its rearrangement occured and then other required steps of the scenario were thus made impossible. Awareness of the students did not exceed the set limit of 80% of correct answers, so I suppose that the original idea to implement this issue into the teaching material would be beneficial and the topical subject would be supplemented by important information.eng
dc.date.accepted2017-06-12
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineCivilní nouzová připravenostcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programOchrana obyvatelstvacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeLíbal, Libor


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam