Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMichalcová, Lenka
dc.contributor.authorGaigerová, Petra
dc.date.accessioned2021-12-08T14:00:23Z
dc.date.available2021-12-08T14:00:23Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-05-15
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/35010
dc.description.abstractVýukové programy s využitím simulačních technologií nejsou jen vhodnou formou náhrady klasických učebnic. Jsou zcela novou výukovou pomůckou, kde nachází své moderní uplatnění staré motto Jana Ámose Komenského "Schola Ludus" škola hrou. Spojení virtuálního realistického prostředí se simulačními modely studentům umožňuje názorně prozkoumat možnosti řešení mimořádné situace. Jeden z projektů, který byl v souvislosti s touto problematikou realizován nestátní neziskovou organizací Centrum pro bezpečný stát je projekt softwarové aplikace 3D simulátor. Hlavní motivací pro výběr tématu mé diplomové práce je, že několik let pracuji jako vedoucí laboratoře v chemickém závodě, kde je jednou z hlavních činností silniční a železniční přeprava nebezpečných chemických látek nebo operace s touto přepravou související jako je balení, nakládka, plnění a vykládka těchto látek. Mojí každodenní čiností je pak odpovědnost pro zabránění vzniku nežádoucích rizik s ohledem na ochranu osob, majetku a životního prostředí. Hlavním cílem této práce bylo vytvoření učebního textu pro 3D simulátor a následná možnost využití v rámci výuky. Je důležité si uvědomit, že se s únikem nebezpečné látky můžeme potkat téměř kdykoliv, a proto je nutné vytvářet podmínky pro prevenci těchto událostí. Základem ůspěchu řešení této oblasti je především včasná, systémová a koordinovaná příprava rozhodujících činností. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část stručně schrnuje základní poznatky a informace dané problematiky, jsou zde popsány druhy nejčastěji používaných softwarových nástrojů a jejich využití pro výuku. V praktické části se věnuji modelovému řešení havárie při přepravě nebezpečné látky. Mnou vytvořený scénář zahrnuje popis činností, které se podílejí na řízení a řešení mimořádné události. Tyto poznatky byly následně využity k vytvoření učebního textu.cze
dc.format101 s. (145 541 znaků)
dc.format101 s. (145 541 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjecthaváriecze
dc.subject3D simulatorcze
dc.subjectsoftwarecze
dc.subjectnebezpečná chemická látkacze
dc.subjectdopravní nehodacze
dc.subjectpřepravacze
dc.subjectsoftwarecze
dc.subjectvýukacze
dc.subjectcrasheng
dc.subject3D simulatoreng
dc.subjectsoftwareeng
dc.subjectdangerous chemicaleng
dc.subjecttraffic accidenteng
dc.subjecttransportationeng
dc.subjectsoftwareeng
dc.subjectteachingeng
dc.titleUčební pomůcka při chemické haváriicze
dc.title.alternativeTeaching tool in case of chemical accidenteng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag51020
dc.description.abstract-translatedLearning programs using simulation technologies are not just a suitable form of replacement for classical textbooks. They are a brand new teaching aid using Jan Amos Komenský's old motto "Schola Ludus" is a school game. The combination of a virtual and realistic environment with simulation models enables students to visually explore the possibilities of dealing with an emergency situation. One of the projects implemented by the non-governmental nonprofit organization Center for Safe State Project Software Applications 3D simulator. The motivation for choosing the topic of my thesis is that I have been working as the head of a laboratory in a chemical plant for several years. One of the main activities is the transport of dangerous chemicals by road and rail, or operations related to packaging, loading, filling and unloading of such chemicals. My daily activity is responsible for preventing the occurrence of undesirable risks with regard to the protection of persons, property and the environment. To create a textbook for 3D simulator and consequently to use it in the framework of teaching was the main aim of this work. It is important to realize that dangerous substances can escape almost at any moment, so it is necessary to create conditions for the prevention of these events. The success of this area is mainly a good, systematic and coordinated preparation of decisive activities. The diploma thesis is divided into two parts. The theoretical part briefly summarizes the basic knowledge and information about the given issue. There are described the most commonly used software tools and their use for teaching. I deal with the model solution of the accident in the transport of dangerous substances in the practical part, the scenario being created includes a description of the activities that are involved in the management and solution of an emergency. This knowledge was subsequently used to create learning text.eng
dc.date.accepted2017-06-14
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineCivilní nouzová připravenostcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programOchrana obyvatelstvacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeŠimák - Líbalová, Kristýna


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam