Vstup firmy na zahraniční trh z hlediska vybraného produktu
Abstrakt
ANOTACE
V dnešní době můžeme říci, že činnost podnikání zahrnuje cestu hledání a objevování nových příležitostí na trhu, schopnost využít nové cesty a převzít riziko, které je spojeno s možným ekonomickým úspěchem i neúspěchem. Moderní svět je světem neustálých změn a nejistot. Zvítězí ten, kdo se naučí využívat příležitosti na trhu a mnohdy i hrozby, které nejistota přináší.
České produkční rybářství, mající ve své dlouholeté historii jak slavné vrcholy, tak i pády, ví, že vstupuje do složitého období. Zachovat svůj další udržitelný vývoj bude v tvrdém konkurenčním prostředí velice obtížné. Svou odvahu tímto obdobím zdárně projít však může čerpat z dějinných souvislostí potvrzujících, že naše ryby v čele s kaprem jsou odedávna tím, čím se může naše republika pochlubit.
Cílem bakalářské práce bylo provedení analýzy možností vstupu na trh s pravidelným odbytem vybraného produktu. Dílčím cílem bylo sestavení možnosti vstupu na trh z hlediska vybraného produktu a navrhnout vybranou možnost vstupu na trh.
K dosažení cílů byly použity tyto metody: Porterův model, STEP (PEST) analýza a SWOT analýza.
Na základě analýz byl vysloven závěr, že sledovaná firma je schopna vstoupit na zahraniční trh. Nejvhodnější strategií vstupu vybrané firmy na zahraniční trh by byla forma nepřímé obchodní metody, která nevyžaduje příliš velký vstupní kapitál. Další možnost, jak může vybraný podnik vstoupit na trh, je uzavření spolupráce s jinou větší firmou, která již na vybrané zahraniční trhy své produkty vyváží, například s firmou Klatovské rybářství nebo s rybářstvím Třeboň.
Dále bylo zjištěno, že firma nemá webové stránky, a proto by pro ni bylo vhodné, si je zřídit. Tato možnost je výhodná nejen pro vstup na zahraniční trhy, ale také pro získání nových odběratelů na tuzemském trhu.