Analýza postoje žáků a rodičů ke školnímu stravování u pilotních škol programu Skutečně zdravá škola
Abstrakt
Tématem této bakalářské práce je analýza postoje žáků a rodičů ke školnímu stravování u pilotních škol programu Skutečně zdravá škola. Cílem této práce je analyzovat postoje žáků a rodičů ke školnímu stravování na pilotních školách zapojených do programu. Dále posoudit úspěšnost programu a celkové hodnocení zlepšení kvality stravování.
Teoretická část je věnována kvalitě a rozsahu stravování, regionálním potravinám, spotřebnímu koši a především programu Skutečně zdravá škola. Tato část také podrobněji informuje o programu Skutečně zdravá škola.
V praktické části jsou analyzovány jednotlivé postoje žáků a rodičů. Nedílnou součástí práce byl také výzkum. Výzkum byl prováděn na pilotních školách, které byly zapojeny do programu Skutečně zdravá škola. V této části jsou také prezentovány výsledky realizovaného dotazníkového šetření a vše je pro přehlednost doplněno o grafy.
Z dotazníkovém šetření postoje rodičů ke školnímu stravování vyplývá, že pokud jejich dítě nenavštěvuje školní jídelnu, má obědy zajištěné jinak. V otázce, zda jsou spokojeni s kvalitou stravování ve školní jídelně, většina rodičů odpověděla, že spíše ano. Stejný názor má většina rodičů i na skladbu nabízených jídel. Většina rodičů si myslí, že nabízená jídla ve školní jídelně respektují zásady správné výživy.
Závěr práce nabízí výsledky postoje žáků a rodičů ke školnímu stravování, posouzení úspěšnosti programu a celkové hodnocení zlepšení kvality stravování.