Optimalizace silniční nákladní flotily v závodové dopravě
Abstrakt
V této bakalářské práci se zabývám provedením analýzy silniční nákladní flotily v závodové dopravě a návrhem změn, které by vedly k optimalizaci vozového parku zkoumaného subjektu.
Nejprve jsou teoreticky vymezeny pojmy, které souvisejí s logistikou a silniční nákladní dopravou. Aby mohl být základní cíl splněn, musím dosáhnout i některých dílčích cílů. Je nutné, zhodnotit potřebu dopravy v jednotlivých měsících, analyzovat vozový park a vypočítat a porovnat náklady mezi vlastní a cizí dopravou.
Průměrné náklady na 1 km jsou u cizích dopravců nižší než u vlastních Proto bych společnosti doporučil, aby k přepravě více využívala spedičních firem (převážně pro přepravu paletového zboží). Sledovaná společnost by se spíše mohla zaměřit na přepravu volně loženého materiálu, protože tento způsob dopravy není tak závislý na zákazníkovi. Podle této myšlenky by bylo ideální vlastnit 3 nákladní soupravy (1 sklápěč a 2 vozidla univerzálního typu). Takovýto počet a struktura vozového parku by snížil celkové náklady na dopravu a umožnil společnosti se více zaměřit na přepravu volně loženého materiálu (což by mělo vést ke snížení jak průměrných, tak i celkových nákladů). Zároveň by zachoval určitou flexibilitu, která je v boji o zákazníky nezbytná.