Regionální značky a jejich úloha na spotřebitelském trhu potravin
Abstrakt
Diplomová práce se zabývá regionálními značkami a jejich úlohou na spotřebitelském trhu potravin, kde v teoretické části jsou na úvod vysvětleny základní pojmy, týkající se spotřebitelského chování a vztahu spotřebitelů k regionálním značkám. Následuje vysvětlení pojmů, jako jsou kvalita potravin, bezpečnost a podpora regionálních výrobců a co si lze představit pod pojmy značka a regionální značka. V teoretické části je dále uveden literární přehled vybraných regionálních značek v Jihočeském kraji, České republice a státech Evropské unie (vybrány sousední státy České republiky), jenž je na závěr doplněn přehlednou analýzou regionálního značení.
V praktické části bylo vytvořeno dotazníkové šetření, skládající se z celkem 25 otázek, na které odpovídali respondenti, kteří byli voleni na základě metody kvótního výběru, kde hlavním kritériem byl věk jednotlivých respondentů. Cílem dotazníkového šetření bylo především zjištění nejvýznamnějších regionálních značek a jejich pozice na regionálním spotřebitelském trhu Jihočeského kraje.