Funkční potraviny a možnosti zvýšení jejich spotřeby
Abstrakt
Cílem práce je charakterizovat přínos funkčních potravin pro lidské zdraví a formulovat efektivní postup při zavádění funkčních potravin na regionální trh potravin při využití nástrojů marketingového mixu. Praktická část práce je provázána s firmou ALIMPEK spol. s r. o. Firma se snaží se seznámit spotřebitele s novým produktem (pečivem, které obsahuje upravený len) a představit jim jeho zdravotní prospěšnost. Dotazníkovým šetřením bylo potvrzeno, že spotřebitelé si uvědomují vliv potravin na zdraví člověka a zjišťují si jejich konkrétní účinky. Zdrojem informací, kterými jsou spotřebitelé nejvíce ovlivněni, je internet (neodborné publikace) a etiketa. Spotřebitelé si uvědomují, že lněná semínka jsou zdraví prospěšná, ale nemají přehled o konkrétních účincích. Dále bylo zjištěno, že spotřebitelé neznají složení pečiva, které kupují. Na základě získaných dat a informací byly navrženy možnosti řešení, které mohou vést ke zvýšení spotřeby vybrané funkční potraviny.