Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorSkořepa, Ladislav
dc.contributor.authorHirková, Eliška
dc.date.accessioned2021-12-09T07:38:30Z
dc.date.available2021-12-09T07:38:30Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-04-21
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/35725
dc.description.abstractCílem práce je charakterizovat přínos funkčních potravin pro lidské zdraví a formulovat efektivní postup při zavádění funkčních potravin na regionální trh potravin při využití nástrojů marketingového mixu. Praktická část práce je provázána s firmou ALIMPEK spol. s r. o. Firma se snaží se seznámit spotřebitele s novým produktem (pečivem, které obsahuje upravený len) a představit jim jeho zdravotní prospěšnost. Dotazníkovým šetřením bylo potvrzeno, že spotřebitelé si uvědomují vliv potravin na zdraví člověka a zjišťují si jejich konkrétní účinky. Zdrojem informací, kterými jsou spotřebitelé nejvíce ovlivněni, je internet (neodborné publikace) a etiketa. Spotřebitelé si uvědomují, že lněná semínka jsou zdraví prospěšná, ale nemají přehled o konkrétních účincích. Dále bylo zjištěno, že spotřebitelé neznají složení pečiva, které kupují. Na základě získaných dat a informací byly navrženy možnosti řešení, které mohou vést ke zvýšení spotřeby vybrané funkční potraviny.cze
dc.format78 s.
dc.format78 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectfunkční potravinycze
dc.subjectsuperpotravinycze
dc.subjectlněné semínkocze
dc.subjectmarketingová komunikacecze
dc.subjectfunctional foodseng
dc.subjectsuperfoodseng
dc.subjectflaxseedeng
dc.subjectmarketing communicationeng
dc.titleFunkční potraviny a možnosti zvýšení jejich spotřebycze
dc.title.alternativeFunctional foods and the possibility of increasing their consumptioneng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag46646
dc.description.abstract-translatedThe aim of this thesis is to define the contribution of functional foods for human health and formulate an effective introduction procedure of functional foods for the regional food market using marketing mix tools. The practical part is done in cooperation with ALIMPEK al. s r. o. The company is trying to introduce a new product to the customers (bread, which contains modified flax) and present its health benefits. Questionnaire survey confirmed, that the consumers are aware of the impact that food has on human health and are inquiring its specific effects. The source of the information that affects the customers mostly is the internet (unprofessional publications) and etiquette of the product. Consumers are aware that flaxseeds are beneficial to health, but they could not list the specific effects. It was further found that consumers do not know the composition of the bread they buy. Based on the data and information gathered, possible solutions that could lead to increased consumption of selected functional foods were proposed.eng
dc.date.accepted2017-06-05
dc.description.departmentZemědělská fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineAgropodnikánícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zemědělská fakultacze
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-programZemědělské inženýrstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam