• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Diplomové práce
    • Zemědělská fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Diplomové práce
    • Zemědělská fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Aplikace nových legislativních předpisů v označování potravin a výrobků z nich v České republice

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (4.167Mb)
    Posudek vedoucího práce (492.4Kb)
    Posudek oponenta práce (499.4Kb)
    Průběh obhajoby práce (25.51Kb)
    Datum
    2017
    Autor
    Procházková, Helena
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Označování potravin poskytuje spotřebitelům jednoduché, srozumitelné a konzistentní informace o nakupovaných potravinách, které jim umožní činit moudrá rozhodnutí. Potravinářské obaly obsahují spojení mezi zemědělskými komoditami a jedlými formami potravin známé spotřebitelům. Značení se chová jako tichý prodavač přes výrazné značky, stejně jako usnadňuje identifikaci v systému čárových kódů. Cílem této práce je porovnat potravinářské výrobky z různých sektorů potravinářského průmyslu z pohledu aktuálně platné legislativy Evropského společenství a České republiky. Porovnáním vybraných potravinářských výrobků prodávaných v České republice a v Belgii na základě informací na etiketách bylo zjištěno, že všechny vzorky odpovídaly aktuálně platné legislativě. Zaznamenány byly některé místní rozdíly, např. u mletého masa prodávaného v Belgii byla uvedena 4 certifikační loga, v České republice je naopak u šunky či baleného salámu navíc uváděn obsah masa. Dotazníkového šetření ukázalo, že se spotřebitelé při nákupu potravin většinou řídí podle informací na etiketách, rozdílně se při nákupu potravin a sledování informací na etiketách chovají ženy a muži, dále se projevuje i věk a vzdělání respondentů, naopak státní příslušnost v tomto případě téměř nerozhoduje. Z výsledků vyplývá, že potravinovým obalům a informacím na jejich etiketách je potřeba věnovat náležitou pozornost, a to jak z pohledu spotřebitele, tak z pohledu výrobce potravinářských produktů.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/35766
    Kolekce
    • Zemědělská fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV