dc.contributor.advisor | Winter, Tomáš | |
dc.contributor.author | Kaštánková, Veronika | |
dc.date.accessioned | 2021-12-09T07:55:49Z | |
dc.date.available | 2021-12-09T07:55:49Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2017-05-09 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/35986 | |
dc.description.abstract | Cílem předkládané bakalářské práce je představit koncept "zvrhlého umění" vzniklého v nacistickém Německu. Práce se soustředí v první řadě na historické souvislosti, které daly vzniknout tak silné nenávisti vůči modernímu umění a následným dopadům nacismu na německé umělecké prostředí. Pozornost je věnována především výstavě "Zvrhlé umění", jež byla vyvrcholením nacistické snahy o zesměšnění a pranýřování avantgardní tvorby. Část práce se soustředí i na Velkou německou výstavu, obsahující oficiální díla Třetí říše, jež byla otevřena jen o pár metrů dál od "zvrhlé" tvorby a byla tudíž dokladem promyšlené nacistické propagandy. Nezbytnou součástí předkládané práce je také vliv nacistické kulturní politiky a "zvrhlého umění" v Československu a Protektorátu Čechy a Morava, včetně shrnutí dohledaných ohlasů z dobového tisku. | cze |
dc.format | 70 s. (124 973 znaků) | |
dc.format | 70 s. (124 973 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Nacismus | cze |
dc.subject | zvrhlé umění | cze |
dc.subject | Výmarská republika | cze |
dc.subject | Velká německá výstava | cze |
dc.subject | výstava "Entartete Kunst" | cze |
dc.subject | avantgarda | cze |
dc.subject | Nazism | eng |
dc.subject | Degenerate art | eng |
dc.subject | Weimar Republic | eng |
dc.subject | Great German Art Exhibition | eng |
dc.subject | "Entartete Kunst" exhibition | eng |
dc.subject | avant-garde | eng |
dc.title | Zvrhlé umění v nacistickém Německu, jeho vliv a ohlasy u nás | cze |
dc.title.alternative | Degenerate art in Nazi Germany, its influence and response in our country | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 48088 | |
dc.description.abstract-translated | This dissertation aims to introduce the concept of the so-called Degenerate art which was created in Nazi Germany. The dissertation focuses on the historical context which led to the emergence of hatred towards modern art and the subsequent impact of Nazism on the German art scene. The main focus is dedicated to the "Degenerate Art" exhibition which represents the climax of Nazi's attempt to ridicule and criticise the avant-garde. A section of the thesis concentrates on the "Great German Art Exhibition", which contained the official works of the Third Reich. As it was opened only few metres from the "degenerate" art, it can be seen as evidence of a well elaborated Nazi propaganda. The influence of Nazi cultural politics and the Degenerate art in Czechoslovakia and the Protectorate of Bohemia and Moravia, including summary of the response from historical press, creates an essential part of this dissertation. | eng |
dc.date.accepted | 2017-06-20 | |
dc.description.department | Filozofická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Česko-německá areálová studia | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Filozofická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Filologie | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Pech, Milan | |