dc.contributor.advisor | Ciporanov, Denis | |
dc.contributor.author | Riganová, Šárka | |
dc.date.accessioned | 2021-12-09T07:56:09Z | |
dc.date.available | 2021-12-09T07:56:09Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2017-05-09 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/36002 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zaměřuje na otázku originálu a kopií uměleckých děl (reprodukce, padělku), konkrétně na konstituci estetického objektu a jeho hodnotu. Za tímto účelem zde srovnávám teorii autenticity uměleckých děl Nelsona Goodmana s teorií hodnotově založené identity uměleckých děl Eddyho Zemacha. Tyto dvě teorie následně konfrontuji s konceptem estetického objektu Romana Ingardena. Okrajově se věnuji i vlivu mimoestetických informací o artefaktu (originálu, reprodukce, padělku) na konstituci estetického objektu i výsledného soudu o hodnotě estetického objektu. | cze |
dc.format | 56 s. | |
dc.format | 56 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | umělecké dílo | cze |
dc.subject | originál | cze |
dc.subject | reprodukce | cze |
dc.subject | falzum | cze |
dc.subject | estetický objekt | cze |
dc.subject | estetický soud | cze |
dc.subject | estetická hodnota | cze |
dc.subject | umělecká hodnota | cze |
dc.subject | work of art | eng |
dc.subject | original | eng |
dc.subject | reproduction | eng |
dc.subject | forgery | eng |
dc.subject | aesthetic object | eng |
dc.subject | aesthetic judgment | eng |
dc.subject | aesthetic value | eng |
dc.subject | art value | eng |
dc.title | Ontologie estetického objektu a otázka hodnoty uměleckého díla, reprodukce a falza | cze |
dc.title.alternative | Ontology of the aesthetic object and the value of the artwork, reproductions and forgery | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 48132 | |
dc.description.abstract-translated | This bachelor thesis is focused on issues originals and copies of works of art (reproductions and forgeries), namely problems of constitution of the aesthetic object and its value. In this purpose I compare Nelson Goodman´s theory of autheticity of works of art to Eddy Zamach´s theory of identity of works of art. I compare these theories with Roman Ingarden´s theory of aesthetic object. I am focusing too on influence of non-aesthetic´s informations about artefacts (originals, reproduction, forgery) on constitution of aesthetic object and its judgment of value marginally. | eng |
dc.date.accepted | 2017-06-13 | |
dc.description.department | Filozofická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Estetika | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Filozofická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Dadejík, Ondřej | |