Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorCiporanov, Denis
dc.contributor.authorRiganová, Šárka
dc.date.accessioned2021-12-09T07:56:09Z
dc.date.available2021-12-09T07:56:09Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-05-09
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/36002
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zaměřuje na otázku originálu a kopií uměleckých děl (reprodukce, padělku), konkrétně na konstituci estetického objektu a jeho hodnotu. Za tímto účelem zde srovnávám teorii autenticity uměleckých děl Nelsona Goodmana s teorií hodnotově založené identity uměleckých děl Eddyho Zemacha. Tyto dvě teorie následně konfrontuji s konceptem estetického objektu Romana Ingardena. Okrajově se věnuji i vlivu mimoestetických informací o artefaktu (originálu, reprodukce, padělku) na konstituci estetického objektu i výsledného soudu o hodnotě estetického objektu.cze
dc.format56 s.
dc.format56 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectumělecké dílocze
dc.subjectoriginálcze
dc.subjectreprodukcecze
dc.subjectfalzumcze
dc.subjectestetický objektcze
dc.subjectestetický soudcze
dc.subjectestetická hodnotacze
dc.subjectumělecká hodnotacze
dc.subjectwork of arteng
dc.subjectoriginaleng
dc.subjectreproductioneng
dc.subjectforgeryeng
dc.subjectaesthetic objecteng
dc.subjectaesthetic judgmenteng
dc.subjectaesthetic valueeng
dc.subjectart valueeng
dc.titleOntologie estetického objektu a otázka hodnoty uměleckého díla, reprodukce a falzacze
dc.title.alternativeOntology of the aesthetic object and the value of the artwork, reproductions and forgeryeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag48132
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis is focused on issues originals and copies of works of art (reproductions and forgeries), namely problems of constitution of the aesthetic object and its value. In this purpose I compare Nelson Goodman´s theory of autheticity of works of art to Eddy Zamach´s theory of identity of works of art. I compare these theories with Roman Ingarden´s theory of aesthetic object. I am focusing too on influence of non-aesthetic´s informations about artefacts (originals, reproduction, forgery) on constitution of aesthetic object and its judgment of value marginally.eng
dc.date.accepted2017-06-13
dc.description.departmentFilozofická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineEstetikacze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Filozofická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programObecná teorie a dějiny umění a kulturycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeDadejík, Ondřej


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam