Pohled českých studentů na problematiku totálního nasazení
Abstrakt
Cílem této diplomové práce je zjistit informovanost českých studentů středních škol, resp. gymnázií, o problematice totálního nasazení za 2. světové války. Diplomová práce vychází především z odborné literatury a z vlastního výzkumu a je rozdělena na dvě části. Na část teoretickou, kde je stručně nastíněna historie totálního nasazení v obecné rovině (definice, druh práce, pracovní podmínky, rozdělení pracovníků apod.), a na část praktickou, kde je proveden sociální výzkum orientovaný již pouze na české studenty. Tento výzkum je proveden pomocí dotazníkového šetření, které má formu smíšeného výzkumu (otázky a jejich vyhodnocení bude jak kvantitativní, tak kvalitativní). Na základě tohoto výzkumu je vyhodnocen jak celkový stav informovanosti o této problematice (srovná nižší a maturitní ročníky středních škol), tak je přihlédnuto také k problematice zpracování tématu ve středoškolských učebnicích dějepisu.