Marketingová komunikace značky Fairtrade
Abstrakt
Bakalářská práce se zaměřuje na způsob komunikace konceptu fair trade a Fairtradových produktů na trhu ve vybrané firmě. Cílem práce je v této společnosti zjistit dosud využívané nástroje marketingové komunikace značky Fairtrade a následně navrhnout změny vedoucí ke zlepšení těchto nástrojů.
Celá práce se skládá ze dvou částí. Teoretická část zahrnuje základní vysvětlení pojetí marketingu, marketingové komunikace a samotného fair tradu. V řešení praktické části bakalářské práce bylo využito řízeného hloubkového rozhovoru se zaměstnankyní vybrané firmy a následné analýzy webových stránek, díky které byly zjištěny informace nejen o nástrojích, ale také o nabídce Fairtrade produktů. Na základě výsledků analýz bylo provedeno testování použitelnosti webových stránek a rozbor klíčových slov, z důvodu získání názoru potenciálních zákazníků na jeden z hlavních využívaných nástrojů marketingové komunikace, a to on-line komunikace. V důsledku testování a rozboru slov byla sestavena matice SWOT analýzy, která zobrazila silné a slabé stránky společnosti, příležitosti a hrozby.
V závěru práce jsou navrženy změny, které vyplynuly z použitých analýz, týkající se dokončení webových stránek společnosti a vytvoření mobilní aplikace, která by znamenala využívání nového nástroje marketingové komunikace značky Fairtrade.