Analýza marketingové činnosti dané firmy
Abstract
Cílem této diplomové práce bylo nejdříve posoudit efektivnost stávající marketingové činnosti společnosti FCD s.r.o. v Kosmonosích u Mladé Boleslavi a poté se pokusit najít a navrhnout řešení na zlepšení situace v dané oblasti. Společnost podniká ve velmi specifické oblasti, poradenství v automobilové diagnostice.
V první části práce můžete najít analýzu současných marketingových aktivit. Společnost, která vstoupila na trh v roce 2005, si za krátkou dobu působení získala respekt mnoha odborníků pro kvalitu a šíři poskytovaných služeb. Síla podniku je dle mého názoru především v zajímavě koncipované vizi a rozumné strategii. Velmi dobrým příkladem je portál FCD jehož fungování je velmi dobře načasováno. Na druhou stranu je třeba podotknout, že úroveň marketingových aktivit společnosti je nedostatečná a to především díky absenci marketingového plánování. Stejně tak má společnost velké rezervy v marketingovém výzkumu a využívá špatnou horizontální komunikaci uvnitř společnosti.
Ve druhé části navrhnu svou vlastní alternativu fungování marketingových aktivit. Byly navrženy změny v těchto oblastech:
1. Je nezbytné vypracovat marketingový plán.
2. Je třeba jmenovat osobu, která bude zodpovědná za marketingové aktivity.
3. Je třeba zefektivnit marketingový informační systém - sběr dat.
4. Je nezbytné zlepšit horizontální komunikaci uvnitř společnosti.
5. Využít a vylepšit firemní Intranet s ohledem na zlepšení provázanosti marketingu napříč společností.