dc.contributor.advisor | Klufová, Renata | |
dc.contributor.author | Kokštein, Jiří | |
dc.date.accessioned | 2021-12-09T08:29:17Z | |
dc.date.available | 2021-12-09T08:29:17Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.date.submitted | 2016-09-09 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/36534 | |
dc.description.abstract | Obsahem diplomové práce je náhled do teoretických studií, které se problematikou lidského a sociálního kapitálu zabývají z různých pohledů, zabývají se jejich vývojem v čase, jejich měřitelností, zkoumají je a doplňují o další poznatky.Tato část práce obsahuje i vztah lidského a sociálního kapitálu v návaznosti na stárnutí lidské populace a zaměřuje se na lidský kapitál starších pracovníků. Teoretické studie končí náhledem do problematiky základního školství, role učitele a snaží se poskytnout informace o již provedených průzkumech v této oblasti školství, které v aplikační části poslouží k porovnání s mnou získanými daty z dotazníkového šetření.
Aplikační část práce je zaměřena na pedagogické pracovníky základních škol. Vzdělávání v dnešním globalizovaném světě mění nejen svůj obsah, ale i metody a formy práce. Nezastupitelnou roli v tomto procesu sehrávají pedagogové. Aby vyhověli všem na ně kladeným požadavkům, je nezbytné, aby i oni věnovali zvýšenou pozornost svému dalšímu vzdělávání a sdílení nabytého vzdělání, což je nezbytné k růstu lidského i sociálního kapitálu, poněvadž jsou ve vzájemné interakci. Práce zkoumá vybraný vzorek pedagogů a přistupuje k této problematice zjišťováním toho, co je ke vzdělávání motivuje, zda jsou spokojeni s přínosem vzdělávacích akcí, jakému typu vzdělávání dávají přednost atd. Práce zjištěné skutečnosti dále analyzuje a hledá vztahy mezi věkem a pohlavím pedagogů dle stanovených hypotéz. Pedagog je člověk, který je v neustálém kontaktu s ostatními lidmi. To samozřejmě dále formuje jeho životní postoje a zkušenosti. Jako lidská bytost vnímá názory společnosti a utváří si na ní vlastní názory, které ho následné mohou ovlivňovat při výkonu jeho profese. Proto je v této části práce věnován prostor i zkoumání přemosťovacího sociálního kapitálu, který určuje velikost okruhu lidí, s kterými se pedagogové obecně stýkají a vzájemně ovlivňují. Posledním výzkumem, který je v práci možno nalézt, je vnímání společenského postavení pedagogů jimi samotnými. | cze |
dc.format | 86 str. | |
dc.format | 86 str. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Lidský kapitál | cze |
dc.subject | Sociální kapitál | cze |
dc.subject | Základní školství | cze |
dc.subject | Průběžné vzdělavání | cze |
dc.subject | Demografické stárnutí | cze |
dc.subject | Human capital | eng |
dc.subject | Social capital | eng |
dc.subject | Primary education | eng |
dc.subject | Further education | eng |
dc.subject | Demographic ageing | eng |
dc.title | Lidský a sociální kapitál v základním školství | cze |
dc.title.alternative | Human and social capital in primary education | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 41802 | |
dc.description.abstract-translated | The thesis contains a theoretical insight into the studies that the issue of human and social capital involved from different perspectives, engage their evolution over time, their measurability, examine them, and complemented with other evidence. This part contains relation of human and social capital in relation to the aging of the human population and focuses on the human capital of older workers. Theoretical study ends with an insight into the basic education, the role of teacher and seeks to provide information on surveys already conducted in the area of education, which in the application of serve for me compared to the data obtained from the survey.
The application part is focused on the teaching staff of primary schools. Education in currently globalized world, changing not only its content but also methods and forms of work. Irreplaceable role in this process is played by educators. To meet all the demands placed on them, it is essential that they pay close attention to their continuing education and sharing of acquired education, which is essential to the growth of human and social capital, because they are interacting. The work examines selected sample of teachers and approaches to this issue by detecting what is education motivates them whether they are satisfied with the benefits of educational events, what type of education they prefer etc. Working findings further analyzes looking for relationships between age and sex educators according to the hypotheses . Educator is someone who is in constant contact with other people. This of course also formalizes its attitudes and experiences. As a human being perceives the views of society and shapes on her own views, which it subsequently may influence the exercise of his profession. Therefore, in this part of the thesis is dedicated to exploring and bridging social capital, which determines the size of the circle of people with whom the teachers generally meet and interact. The last research that is possible to find thesis, it is perceptions of social status of teachers by themselves. | eng |
dc.date.accepted | 2016-10-11 | |
dc.description.department | Ekonomická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Řízení a ekonomika podniku | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Ekonomická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-program | Ekonomika a management | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |