Analýza dispozičního řešení prodejní plochy a struktury sortimentu
Abstract
Cílem této práce bylo analyzovat a zhodnotit současnou situaci dispozičního řešení prodejní plochy, struktury sortimentu a celkovou nákupní atmosféru ve vybraném obchodním domě Prior ČR, a.s. v Českých Budějovicích. Na základě zjištěných skutečností a zpracovaných teoretických poznatků byla doporučena možná opatření ke zlepšení využití dispoziční plochy a byly navrhnuty možné cesty ke zvýšení spokojenosti zákazníků. Především ve stanovení směru nákupu a zlepšení pohybu zákazníků po maloobchodní jednotce prostřednictvím navrhnutého nového dispozičního řešení.
Při porovnání s vybranou podobnou konkurenční jednotkou formou bodového subjektivního hodnocení byl obchodní dům Prior v průměru bodů lépe hodnocen.
Průzkumem prováděném prostřednictvím dotazníků byla zjištěna celková průměrná spokojenost zákazníků, která činí 81,67 %.
Z celkových výsledků je patrné, že rekonstrukce 1. patra obchodního domu je zdařilá, působí moderním dojmem a při rekonstrukci byly použity kvalitní materiály v souladu s prodávaným sortimentem. Rozmístěním jednotlivého prodejního zařízení a sortimentu je vyhovující. Převládá větší procento lidí, kteří hodnotí obchodní dům vesměs kladně, především strukturu sortimentu a příjemnou nákupní atmosféru.