Praktická aplikace modelů hromadné obsluhy
Abstrakt
Cílem teorie hromadné obsluhy bývá popis fungování daného systému
hromadné obsluhy a nalezení takového počtu obsluhujících linek,
při jejichž zapojení by nedocházelo k vytváření front nebo dokonce opouštění
systému (odchod zákazníka). Teorie hromadné obsluhy jsou velmi užitečné z hlediska nalezení efektivního způsobu řízení systému hromadné obsluhy. Příliš velké množství obsluhových zařízení by vedlo nadměrným nákladům a naopak příliš
malé množství zařízení zase k nespokojenosti zákazníků.
A právě na aplikaci teorie hromadné obsluhy je zaměřena tato diplomová práce. Cílem je na základě údajů získaných od společnosti provozující sítě
hypermarketů, supermarketů a obchodních domů, optimalizovat počet pokladen
na prodejně a zefektivnit tak řízení systému hromadné obsluhy prodejny.