• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Ekonomická fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Ekonomická fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Nové technologie v obchodě

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (2.129Mb)
    Posudek vedoucího práce (14.88Kb)
    Posudek oponenta práce (15.33Kb)
    Průběh obhajoby práce (98.02Kb)
    Datum
    2017
    Autor
    Yumatova, Marina
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Ve své bakalářské práci jsem měla za cíl zhodnotit současné moderní technologie, používané jak na území České republiky, tak i v zahraničí, a následně na základě získaných dat zpracovat doporučení pro maloobchodníky ohledně jejich uplatnění v českých obchodních organizacích. V literárním přehledu jsem se zaměřila na studium teoretických podkladů, konkrétně na studium moderních technologií a na jejich vývoj v oblasti obchodního podnikání. Definovala jsem základní pojmy, jako jsou technologie, inovace, inovační činnost, maloobchod, maloobchodní technologie apod. Byly zde také prezentovány informace o evoluci maloobchodních technologií, jejich významu a vlivu. Pro uskutečnění stanoveného cíle jsem nejprve provedla případovou studii v maloobchodním řetězci Globus ČR, která mi pomohla hlouběji prozkoumat problematiku dvou vybraných technologií (technologie self-scanning a platební technologie) a následně zpracovat doporučení pro české maloobchodní subjekty. V následující části jsem vybrané technologie, které byly zkoumané v literární rešerši, kategorizovala do tří skupin. První skupina byla zaměřena na technologie, které usnadňují manipulaci se zbožím, druhá skupina byla věnována platebním technologiím a poslední skupina byla zacílena na technologie, které přidávají hodnotu pro zákazníky. V tabulkách jsem shrnula klady a zápory moderních technologií, jejich využití jak v České republice, tak i v zahraničí, a v poslední řadě náročnost implementace daných technologií v obchodní činnosti. Výše uvedené informace mi pomohly při vypracování návrhů pro české maloobchodníky. Na základě analýzy současného stavu moderních technologií používaných v oblasti maloobchodu českým maloobchodníkům bylo doporučeno investovat peníze do technologií samoobslužných pokladen, Scan&Go, iBeacon, pořídit bezkontaktní platební terminály, zavést digitální média a platební službu MasterPass. Českým maloobchodníkům bylo také doporučeno, aby se více zabývali inovacemi v maloobchodě, aby sledovali nejnovější trendy na mezinárodním trhu a rozhodně do nich investovali.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/36817
    Kolekce
    • Ekonomická fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV