Marketingové rozhodování v průběhu životního cyklu produktu
Abstrakt
Cílem této diplomové práce je vysvětlit princip a proces životního cyklu produktu (v konkrétním podniku) a jeho vlivu na marketingová rozhodování. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy vztahující se k marketingu, jako je marketing, informace, marketingové rozhodování, životní cyklus produktu a jeho fáze, BCG matice a marketingový mix. Praktická část začíná představením společnosti MADETA, dále pokračuje vysvětlením definice sýru, představení subjektů konkurentů MADETY, a asociací, které působí na trhu sýrů a v mlékárenství. V druhé polovině praktické části je provedena analýza životního cyklu vybraného produktu. Jako vhodný produkt byl vybrán sýr Madeland. V rámci životního cyklu Madelandu bylo detailněji rozebráno marketingové rozhodování ve čtyřech základních politikách marketingového mixu a byly shledány strategie, které mohla MADETA v průběhu jednotlivých fází životního cyklu Madelandu využívat. Pro potvrzení výsledku z analýzy životního cyklu produktu byla zkonstruována BCG matice. V závěru diplomové práce jsou zformulována doporučení, která by mohla přispět k zvýšení objemu prodejů Madelandu a tedy ovlivnit i jeho životní cyklus.