Zelené chování obchodních řetězců (TESCO, Penny, Kaufland)
Abstrakt
Diplomová práce řeší aplikaci zeleného marketingu, resp. zeleného chování, obchodními řetězci Tesco Stores, Penny Market a Kaufland ČR na území krajského města České Budějovice. Hlavním cílem práce zjištění, zda tyto obchodní řetězce zelený marketing a chování využívají a v jakém rozsahu na základě stanovených indikátorů a dále zda zákazníci těchto řetězců zelený marketing a chování reflektují při svém nákupním rozhodování. Teoretická část práce je zaměřena na definování základních a souvisejících pojmů, jako je zelený marketing, zelená ekonomika, nákupní chování zákazníka a také teoretické vymezení zvolených indikátorů zeleného chování. Praktická část shrnuje získané informace z provedených řízených rozhovorů s představiteli řetězců a analyzuje chování zákazníků prostřednictvím provedeného dotazníkového šetření. Hlavním zjištěním diplomové práce je, že ačkoli obchodní řetězce zelený marketing aplikují, zákazníci jej při nákupním rozhodování spíše nezohledňují. Preferují cenu sortimentu a blízkost prodejen z místa bydliště či zaměstnání. Práce taktéž zjistila, že každý z řetězců disponuje svou klientelou, která se vyznačuje stejnými aspekty.