Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorSvobodová, Zuzana
dc.contributor.authorStaněk, Miroslav
dc.date.accessioned2021-12-09T08:54:37Z
dc.date.available2021-12-09T08:54:37Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-03-30
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/37051
dc.description.abstractPráce se zabývá filosofickými otázkami, vztaženými k vývoji současných nových technologií, a vlivem těchto technologií na výchovu nastupujících generací. Základním tématem je paradigmatická proměna empirické zkušenosti (o světě) lidí, kteří se již narodili do digitálního věku. Jedná se o tzv. "digitální domorodce", obývající infosféru kyberprostoru. Z hlediska filosofie výchovy je pod pojmem "digitální demence" chápána zejm. neschopnost a neochota člověka vystoupit z bublinového vesmíru personalizované reality a ztížená možnost na něj (z vnějšku jeho světorámce) výchovně působit. "Smyslem výchovy" je v práci chápáno "přimět vychovávaného k osobnímu obratu" a vésti jej k participaci na své "životní filosofii", tj. k nahlížení smyslu svého života a k jeho autonomnímu a autentickému žití.cze
dc.format59 s. (170 886 zn. vč. mezer)
dc.format59 s. (170 886 zn. vč. mezer)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectdigitální demencecze
dc.subjectkyberprostorcze
dc.subjectinfosféracze
dc.subjectdigitální domorodcicze
dc.subjectdigitální nomádicze
dc.subjectfilosofie výchovycze
dc.subjectfilosofie vědycze
dc.subjectvědeckotechnická revolucecze
dc.subjectDigital Dementiaeng
dc.subjectCyberspaceeng
dc.subjectInfosphereeng
dc.subjectDigital Nativeseng
dc.subjectDigital Nomadeseng
dc.subjectPhilosophy of Educationeng
dc.subjectPhilosophy of Scienceeng
dc.subjectScientific and Technological Revolutioneng
dc.titleFilosofická reflexe pedagogického vlivu digitálních a informačních technologií se zvláštním zřetelem na fenomén tzv. digitální demencecze
dc.title.alternativeThe Philosophical Reflection of the ICT Influence in the Pedagogical Field with Special Focus on the Digital Dementia Phenomenoneng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag43641
dc.description.abstract-translatedThis thesis deals with philosophical questions, related to modern-day technologies and their impact on the future generations education. It specifically focuses on the paradigmatic transformation of everyday empirical experience (of the world) among people who were born into the digital age. They are called "digital natives", and they feel comfortable in the cyberspace´s infosphere. In terms of the philosophy of education, the "digital dementia" is understood as a principal inability and unwillingness to get out of personalised "bubble universe". The goal of education is (in this thesis) understood as a skill how to perform a personal turn-around and how to actively participate their own "philosophy of life", that means to seek for the meaning of the life and live autonomous and authentic lives.eng
dc.date.accepted2016-05-23
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePedagogika volného časucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programVychovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeDobosiová, Martina


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam