Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMuchová, Ludmila
dc.contributor.authorOdehnalová, Barbora
dc.date.accessioned2021-12-09T08:54:44Z
dc.date.available2021-12-09T08:54:44Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-05-26
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/37064
dc.description.abstractDiplomová práce si pokládá dvě otázky, Jak promýšlejí děti ve věku 12 15 let biblické texty? A Jak lze pomocí Filosofie pro děti podněcovat promýšlení víry u dětí ve věku 12 15 let? Pro zodpovězení těchto otázek jsem zvolila postup kvalitativního výzkumu, který spočíval v jednotlivých diskuzích ve vybraných ohniskových skupinách. Tento dialog byl veden pomocí zásad Filosofie pro děti. Teoretická část práce se zabývá vymezením důležitých pojmů, jakými jsou výuka náboženství, katecheze z pohledu různých dokumentů církve a dalších vzdělávacích programů, a upřesněním zásadních rozdílů mezi těmito dvěma pojmy. Dále vymezení struktury a zásad Filosofie pro děti, ale také historicky vývoj tohoto programu. Praktická část se zabývá kvalitativním výzkumem v ohniskových skupinách. Tento výzkum obsahuje diskuze vybraných ohniskových skupin, kde jednotlivé výpovědi jsou zakódovány a následně v tabulce četností výpovědí zařazeny. Podle těchto tabulek je výhodnocována diskuze z hlediska četnosti výpovědí. Následně je vyhodnocován i obsah diskuzí. Dále jsou kódy rozděleny do kategorií ze kterých jsou diskuze vyhodnoceny do závěrečného shrnutí a zodpovězeny položené otázky.cze
dc.format117 s. (220 218 znaků).
dc.format117 s. (220 218 znaků).
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectKlíčová slova: výuka náboženstvícze
dc.subjectkatechezecze
dc.subjectfilosofie pro děticze
dc.subjectBůhcze
dc.subjectvíracze
dc.subjectzkušenostcze
dc.subjectidentitacze
dc.subjectRVP ZVcze
dc.subjectosnovycze
dc.subjectznaky náboženské výchovy ohniskové skupinycze
dc.subjectmetody katechezecze
dc.subjectosobnost katechety kvalitativní výzkumcze
dc.subjectvýzkumný design psychologie myšlenícze
dc.subjectmetodologie výzkumucze
dc.subjectcíle filosofie pro děticze
dc.subjectzásady pro vedení filosofické diskuzecze
dc.subjectinterpretace získaných datcze
dc.subjectkřesťanstvícze
dc.subjectřímsko- katolická církevcze
dc.subjectcírkevní dokumentycze
dc.subjectJežíšovi podobenstvícze
dc.subjectStvoření světa.cze
dc.subjectKeywords: teaching of religioneng
dc.subjectcatechesiseng
dc.subjectphilosophy for childreneng
dc.subjectGodeng
dc.subjectfaitheng
dc.subjectexperienceeng
dc.subjectidentityeng
dc.subjectRVP ZVeng
dc.subjectcurriculumeng
dc.subjectsigns of religious education of focus groupeng
dc.subjectmethods of catechesiseng
dc.subjectpersonality catechists - qualitative researcheng
dc.subjectpsychology of thinking research designeng
dc.subjectresearch methodologyeng
dc.subjectobjectives of philosophy for childreneng
dc.subjectprinciples for guiding philosophical discussioneng
dc.subjectinterpretation of collected dataeng
dc.subjectChristianityeng
dc.subjectRoman Catholic Churcheng
dc.subjectdocuments of the Churcheng
dc.subjectJesus' parableeng
dc.subjectCreation of the world.eng
dc.titleFilosofie pro děti jako koncepce výuky náboženství a katecheze.cze
dc.title.alternativePhilosophy for children as a concept of religious education and catechesis.eng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag43738
dc.description.abstract-translatedThis thesis considers two questions, "How children aged 12 to 15 years rethinking of biblical texts? And how can using the Philosophy for Children stimulate thinking about faith of children aged 12 to 15 years?" To answer these questions, I chose the qualitative research, which consisted in various discussions in selected focus groups. This dialogue was guided by the principles of philosophy for children. The theoretical part of my thesis deals with the definition of important concepts, such as religious education, catechesis from the perspective of various documents of the Church and other educational programs, and specifying the key differences between these two concepts, define the structure and principles of philosophy for children, but also the historical development of this program. The practical part deals with the qualitative research in focus groups. This research includes discussion of selected focus groups, where individual statements are encoded and then included in the table of frequencies. According to these tables discussions is evaluated in terms of statements frequencies. Subsequently the content of discussions is also evaluated. The codes are divided into categories from which discussions are evaluated in the final summary with answers to the key questions.eng
dc.date.accepted2016-09-06
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství náboženství a etikycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeKaplánek, Michal


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam