dc.contributor.advisor | Muchová, Ludmila | |
dc.contributor.author | Odehnalová, Barbora | |
dc.date.accessioned | 2021-12-09T08:54:44Z | |
dc.date.available | 2021-12-09T08:54:44Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.date.submitted | 2016-05-26 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/37064 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce si pokládá dvě otázky, Jak promýšlejí děti ve věku 12 15 let biblické texty? A Jak lze pomocí Filosofie pro děti podněcovat promýšlení víry u dětí ve věku 12 15 let? Pro zodpovězení těchto otázek jsem zvolila postup kvalitativního výzkumu, který spočíval v jednotlivých diskuzích ve vybraných ohniskových skupinách. Tento dialog byl veden pomocí zásad Filosofie pro děti.
Teoretická část práce se zabývá vymezením důležitých pojmů, jakými jsou výuka náboženství, katecheze z pohledu různých dokumentů církve a dalších vzdělávacích programů, a upřesněním zásadních rozdílů mezi těmito dvěma pojmy. Dále vymezení struktury a zásad Filosofie pro děti, ale také historicky vývoj tohoto programu.
Praktická část se zabývá kvalitativním výzkumem v ohniskových skupinách. Tento výzkum obsahuje diskuze vybraných ohniskových skupin, kde jednotlivé výpovědi jsou zakódovány a následně v tabulce četností výpovědí zařazeny. Podle těchto tabulek je výhodnocována diskuze z hlediska četnosti výpovědí. Následně je vyhodnocován i obsah diskuzí. Dále jsou kódy rozděleny do kategorií ze kterých jsou diskuze vyhodnoceny do závěrečného shrnutí a zodpovězeny položené otázky. | cze |
dc.format | 117 s. (220 218 znaků). | |
dc.format | 117 s. (220 218 znaků). | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Klíčová slova: výuka náboženství | cze |
dc.subject | katecheze | cze |
dc.subject | filosofie pro děti | cze |
dc.subject | Bůh | cze |
dc.subject | víra | cze |
dc.subject | zkušenost | cze |
dc.subject | identita | cze |
dc.subject | RVP ZV | cze |
dc.subject | osnovy | cze |
dc.subject | znaky náboženské výchovy ohniskové skupiny | cze |
dc.subject | metody katecheze | cze |
dc.subject | osobnost katechety kvalitativní výzkum | cze |
dc.subject | výzkumný design psychologie myšlení | cze |
dc.subject | metodologie výzkumu | cze |
dc.subject | cíle filosofie pro děti | cze |
dc.subject | zásady pro vedení filosofické diskuze | cze |
dc.subject | interpretace získaných dat | cze |
dc.subject | křesťanství | cze |
dc.subject | římsko- katolická církev | cze |
dc.subject | církevní dokumenty | cze |
dc.subject | Ježíšovi podobenství | cze |
dc.subject | Stvoření světa. | cze |
dc.subject | Keywords: teaching of religion | eng |
dc.subject | catechesis | eng |
dc.subject | philosophy for children | eng |
dc.subject | God | eng |
dc.subject | faith | eng |
dc.subject | experience | eng |
dc.subject | identity | eng |
dc.subject | RVP ZV | eng |
dc.subject | curriculum | eng |
dc.subject | signs of religious education of focus group | eng |
dc.subject | methods of catechesis | eng |
dc.subject | personality catechists - qualitative research | eng |
dc.subject | psychology of thinking research design | eng |
dc.subject | research methodology | eng |
dc.subject | objectives of philosophy for children | eng |
dc.subject | principles for guiding philosophical discussion | eng |
dc.subject | interpretation of collected data | eng |
dc.subject | Christianity | eng |
dc.subject | Roman Catholic Church | eng |
dc.subject | documents of the Church | eng |
dc.subject | Jesus' parable | eng |
dc.subject | Creation of the world. | eng |
dc.title | Filosofie pro děti jako koncepce výuky náboženství a katecheze. | cze |
dc.title.alternative | Philosophy for children as a concept of religious education and catechesis. | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 43738 | |
dc.description.abstract-translated | This thesis considers two questions, "How children aged 12 to 15 years rethinking of biblical texts? And how can using the Philosophy for Children stimulate thinking about faith of children aged 12 to 15 years?" To answer these questions, I chose the qualitative research, which consisted in various discussions in selected focus groups. This dialogue was guided by the principles of philosophy for children.
The theoretical part of my thesis deals with the definition of important concepts, such as religious education, catechesis from the perspective of various documents of the Church and other educational programs, and specifying the key differences between these two concepts, define the structure and principles of philosophy for children, but also the historical development of this program.
The practical part deals with the qualitative research in focus groups. This research includes discussion of selected focus groups, where individual statements are encoded and then included in the table of frequencies. According to these tables discussions is evaluated in terms of statements frequencies. Subsequently the content of discussions is also evaluated. The codes are divided into categories from which discussions are evaluated in the final summary with answers to the key questions. | eng |
dc.date.accepted | 2016-09-06 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství náboženství a etiky | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro střední školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Kaplánek, Michal | |